اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در مازندران:

وقف اموال برای حل مشکلات جامعه هدایت شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید وقف اموال به سمت ایتام، محرومان، هزینه ازدواج و ساخت مسکن هدایت شود.

وقف اموال برای حل مشکلات جامعه هدایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، آیت‌الله نورالله طبرسی صبح امروز در نخستین همایش استانی وقف احسان ماندگار جمعیت هلال احمر مازندران در سالن هلال احمر بابل اظهار داشت: فلسفه تشکیل این همایش بازخوانی و مرور بر موقوفات و مسئله وقف که جزء احسان ماندگار است بوده پس این همایش هم تذکر، تنوع و هم احیای نیت خیرانی است که در گذشته اموال خود را وقف خیر کردند.

وی افزود: وقف مختص مکتب اسلام نبوده بلکه مکاتب دیگر نیز به خاطر انسان‌دوستی به آن می‌پردازند و سازمان هلال احمر که امروزه شاهد خدمات عظیم این نهاد خدمت‌گذار در سطح جامعه هستیم موسس آن شخص غیر مسلمانی است که حس انسان‌دوستی داشت.

طبرسی با تاکید بر اینکه ما طرفدار سرمایه‌گذار هستیم نه سرمایه‌دار، بیان داشت: سرمایه‌گذار فرد خیری است که این شجاعت و قدرت را دارد که سفره مال خود را پهن کند تا همه از آن بهره‌مند شوند.

این مسئول اظهار داشت: وجود چنین همایش‌هایی می‌تواند تلنگری باشد برای بیداری کسانی که هنوز از خواب غفلت بیدار نشده و حاضر نیستند در شادی دیگران شریک باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ائمه اطهار را بزرگترین واقفان تاریخ دانست و اظهار داشت: ائمه کسانی بودند که با آباد کردن باغات و حفر چاه‌ها و وقف آن به نیازمندان و همچنین با نثار جان خود در راه خدا بهترین و ارزشمندترین خیرانی بودند که تاریخ به یاد دارد.

وی افزود: وجود با برکت امام سجاد(ع) در طول امامت خود بیش از 400 خانوار محروم را در پوشش داشت که بعد از شهادت او به این امر پی بردند.

طبرسی گفت: گرچه خیرات به صورت پنهانی امری پسندیده است اما باید موقوفات مشخص شده باشد تا با گذشت زمان به فراموشی سپرده نشود.

این مسئول اذعان داشت: خیانت به نیت واقف گناه است و کسی که مرتکب چنین گناهی شود سزاوار برخورد است، کوتاهی که در این زمینه انجام گرفت سبب شد تا تعداد موقوفات ما نسبت به گذشته کاهش یابد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه باید موقوفاتی که شناسنامه ندارند شناسنامه‌دار شوند و مشخصات واقفان به صورت کتاب شود، بیان داشت: در گذشته چندین علما وقف‌نامه را امضاء می‌کردند تا این موقوفات گم نشود اما امروزه شاهدیم که وقف‌نامه‌ها موجود است اما اصل وقف معلوم نیست.

وی تصریح کرد: باید وقف به سمت مسائلی سوق داده شود که کمتر موقوفه دارد و به آن توجه می‌شود بلکه تاکنون غفلت شده است و باید موقوفات به سمت ایتام، محرومان، هزینه ازدواج و ساخت مسکن هدایت شود.

طبرسی اظهار داشت: با اینکه مردم توجه زیادی به وقف مذهبی دارند اما فرامین ائمه در زندگی آنها بسیار کمرنگ شده و این امر سبب ناهنجاری‌های اجتماعی در بین جوانان شده در حالی که این‌ها فرزندان شیعه همه ما هستند که درگیر دنیا شده‌اند.

انتهای پیام/86009/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول