اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری خبر داد

اجرای 120 کیلومتر کمربند حفاظتی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از اجرای 120 کیلومتر کمربند حفاظتی در استان خبر داد.

اجرای 120 کیلومتر کمربند حفاظتی در چهارمحال و بختیاری

عطاء‌الله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: گسترش فرهنگ حفظ و احیای منابع ملی از اولویت‌های این اداره کل است.

وی نقش فرهنگ‌سازی را در صیانت از منابع طبیعی مهم دانست و گفت: باید از هرگونه تجاوز و تخریب جنگل و منابع طبیعی جلوگیری شود.

ابراهیمی با بیان اینکه درختکاری، ریشه در فرهنگ و مبانی دین مقدس اسلام دارد و از سفارشات ائمه اطهار است، افزود: حفاظت از منابع طبیعی به‌عنوان سرمایه ملی جامعه مستلزم مشارکت همگانی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه همه مردم حق دارند از موهبت و منابع طبیعی بهره مند شوند، خاطرنشان کرد: حفظ گونه‌های زیستی و اراضی جنگلی و مرتعی، وظیفه همه دستگاه‌ها و شهروندان است و همگان وظیفه دارند در برابر این نعمت‌های الهی که نصیب استان شده، خود را مسئول بدانند.

وی با اشاره بر اینکه در 8 هزار و 700 هکتار مطالعات استعداد یابی توسعه بخش کشاورزی صورت گرفته است، عنوان کرد: در شهرستان اردل 100 درصد سند اراضی ملی اخذ شده است.

ابراهیمی تصریح کرد: واگذاری جنگل‌ها و شخم زیر اشکوب جنگل‌ها به طور علمی و تحقیقاتی موجب عدم زادآوری گونه‌های درختی و گیاهی می‌شود و عمر درختان جایگزین از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه شخم زدن سطح خاک موجب می‌شود درختان و نهال‌های تازه رویش یافته از بین بروند، تاکید کرد: در راستای حفظ و نگهداری جنگل‌ها و مراتع  طرح صیانت در شهرستان لردگان و منطقه بازفت کوهرنگ صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از اجرای 120 کیلومتر کمربندی حفاظتی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: با اجرای این کمربند حفاظتی مرز اراضی ملی و مستثنیات مشخص و از یکدیگر تفکیک شده است.

انتهای پیام/68001/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول