اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرمسئول روزنامه حزب‎الله در گرگان:

جریان انحرافی دولت را با بحران سیاسی و اقتصادی مواجه کرد‌

خبرگزاری فارس: مدیرمسئول روزنامه حزب‎الله گفت: اگر جریان انحرافی از دولت دور شده بود، شاید احمدی‎نژاد دچار بحران سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نمی‎شد.

جریان انحرافی دولت را با بحران سیاسی و اقتصادی مواجه کرد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‎الله سید محمدباقر خرازی ‌امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: احمدی‎نژاد تصور می‎کرد یارانش مُبرا از هرگونه خطایی هستند، گرچه حمایت از نیروهای پیرامونی خوب است، اما تا در جهنم، نه تا خود جهنم که متأسفانه رئیس‌جمهور این کم‌لطفی را داشتند.

وی ادامه داد: دولت نسبت به خطای یارانش با اغماضِ بیش از اندازه و با حمایت همه‎جانبه برخورد کرد که این اشتباه بزرگ و مرگباری برای ایشان بود.

نگرانی مردم از بازی‎های سیاسی دوران دولت اصلاحات

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری؛ با بیان اینکه این دولت براساس آرمان‎ها و شعائر دینی روی کار آمد، خاطرنشان کرد: همین امر سبب شد تا احمدی‎نژاد آرای مردم را به سمت خود بکشاند.

خرازی با تأکید بر اینکه مردم از بازی‎های سیاسی دوران دولت اصلاحات مقداری نگران بودند که این جایگزینی انجام شد، تصریح کرد: متأسفانه به دلیل چالش‎هایی که این دولت داشت، از فرصت‎ها نتوانست استفاده کند و خودش را گرفتار گرداب‎های خطرناک سیاسی، اجتماعی و بلکه اقتصادی کرد.

وی این دولت را دولتی خدمتگزار خواند و عنوان کرد: این دولت زحمات زیادی کشید که باید یک خسته نباشید حسابی به احمدی‎نژاد بگوییم؛ معتقدم ایشان نباید خوش‌استقبال و بد بدرقه باشد، چراکه در حد خودش حتی بیش از حد تصور کار انجام داد.

نفی دیگران از مشکلات اساسی دولت بود/ بحران‎ها در گرو برنامه‎ریزی‎های مقطعی

مدیرمسئول روزنامه حزب‎الله؛ نفی دیگران را از مشکلات اساسی این دولت برشمرد و اضافه کرد: این خطر بزرگ، متأسفانه در دولت‎های سابق نیز وجود داشت و ایشان هم متأسفانه در گرداب فتنه اجرایی و سیاسی افتاد.

خرازی با بیان اینکه دولت خیال می‎کرد، هرکس با تفکرات و اندیشه‎های ایشان مخالف است؛ یعنی با انقلاب و ارزش‎های دینی به مخالفت برخاسته و حتماً کارشکن است که این بزرگترین اشتباه احمدی‎نژاد بود.

وی، برنامه‎ریزی مقطعی و نقطه‎ای را از دیگر آسیب‎های موجود در این دولت یاد کرد و ابراز داشت: دولت به محض اینکه با یک بحران مواجه می‎شد، بدون توجه به قبل و بعد از آن، همان نقطه را می‎خواست مورد هدف قرار دهد، اما اگر یک سیستم و اتاق فکر برنامه‎ریزی شده‎ای در ورای دولت وجود داشت، شاید دچار این بحران‎ها هم نمی‎شد.

احمدی‎نژاد دنبال تفکر دین منهای روحانیت بود

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری؛ تعریف نکردن درست سازمان برنامه و بودجه را از اشتباهات احمدی‎نژاد خواند و افزود: به جای اینکه دولت، سازمان برنامه و بودجه را اصلاح کند، حذف کرد و این کار غلطی بود که باید اصلاح می‎شد.

خرازی بیان داشت: گرچه نمی‎خواهم بگویم سازمان برنامه و بودجه، سازمان درستی بود، اما بعضی از اشکالات احمدی‎نژاد به آن سازمان نیز درست است، چراکه آنها درصدد بودند، باندی عمل کرده یا چوب لای چرخ بگذارند.

وی، دور شدن احمدی‌نژاد از حوزه را یکی دیگر از اشکالات دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: شاید احمدی‎نژاد دنبال تفکر دین منهای روحانیت بود و حداقل اطرافیانش این تفکر را داشتند که به دنبال دین منهای روحانیت بودند و این خیلی خطرناک است.

اگر پیروز انتخابات شوم از کابینه دولت فعلی استفاده خواهم کرد

مدیرمسئول روزنامه حزب‎الله؛ به حداقل رساندن روحانیت در دولت و کنار گذاشتن مطلق روحانیون از حوزه‎های اجرایی را از دیگر معایب این دولت دانست و گفت: مؤسساتی که با دولت از طریق روحانیت ارتباط پیدا کرده بودند، توسط اینها حذف شد و حتی جایگزین هم داده نشد.

خرازی یادآور شد: دولت در مرحله‎ای با مرجعیت درافتاد که نمونه‎هایش را مردم می‎دانند و در مرحله‎ای نیز به سمت بی‎اعتنایی نسبت به رهبری و بلکه معارضه با رهبری گام برداشت که خدا کند در این مرحله متوقف شده و بیش از این خودشان را خراب نکنند.

وی در خصوص اینکه اگر به عنوان کاندیدای یازدهم پیروز انتخابات شدید، آیا از کابینه دولت نهم و دهم افرادی را برمی‎گزینید یا خیر، اذعان داشت: یک تا دو نفر را در نظر گرفتم که از مجموعه دولت فعلی است و اگر در دولت آینده پیروز انتخابات شدم، آنها را مورد استفاده قرار می‎دهم؛ البته امیدوارم تا پایان دولت خودشان را همچنان حفظ کنند.

انتهای پیام/83001/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول