اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلیل‌آباد مطرح کرد

مقابله با جریانات انحرافی رسالت ائمه جمعه

خبرگزاری فارس: امام جمعه خلیل‌آباد گفت: روشنگری افکار عمومی جامعه در خصوص جریانات انحرافی از رسالت‌های ائمه جمعه است.

مقابله با جریانات انحرافی رسالت ائمه جمعه

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد حجت‌الاسلام اباصلت غفاری در جمع فرهنگیان  این شهرستان اظهار کرد: تقوا از آثار ایمان بوده و کسانی که ادعای ایمان دارند اما تقوای الهی ندارند، ایمان آنها صحیح نیست.

وی با اشاره به ضرورت شناخت جایگاه امور اخلاقی در زندگی انسان‌ها، افزود: این امور نیز برای عمل توسط انسان بیان شده و در سعادت آنها تأثیرگذار است به صورتی که کسی نمی‌تواند سایر مسائل را رعایت کرده و اخلاق را زیر پا بگذارد.

امام جمعه خلیل‌آباد تصریح کرد: در روایات اسلامی وارد شده که نیمی از دین شامل مباحث اخلاقی می‌شود بنابراین اخلاق اسلامی دست‌کمی از امور عبادی ندارد.

وی نماز جمعه را یکی از بزرگ‌ترین راهکارهای دین اسلام در اداره سیاسی جامعه دانست و افزود: فریضه نماز جمعه دارای دو بعد عبادی و سیاسی است و خطیب جمعه با تذکر به دولت‌مردان نباید اجازه خارج شدن انقلاب از مسیر حقیقی خود را بدهد.

غفاری جلوگیری از ایجاد انحراف در جامعه را از رسالت‌های اصلی ائمه جمعه برشمرد و ابراز کرد: ائمه جمعه جهت مبارزه با ناهنجاری‌های موجود در جامعه و بویژه در زمینه‌های فرهنگی، تربیتی و سیاسی، وظیفه دارند به تبیین صحیح معارف دین و روشن کردن جریانات انحرافی در جامعه بپردازند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: جلوگیری از ترویج شبهات در جامعه نیازمند توجه و تبیین صحیح راه حقیقی توسط ائمه جمعه و انتقال آن به مردم است.

وی با تأکید بر ولایت پذیری مردم در نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: اطاعت از ولایت گام برداشتن در راه تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی است.

غفاری با بیان این که انسان مسلمان نباید خود را بهتر از دیگران بداند؛ افزود: مسلمان باید به گونه‌ای رفتار کند که حتی کارهای بزرگ خود را کوچک و کارهای کوچک دیگران را بزرگ جلوه دهد.

نماینده ولی فقیه در خلیل آباد با اشاره به برخی اتفاقات اخیر در کشور، اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور ما نیاز به آرامش دارد و همه مسئولان باید جهت حفظ آرامش تلاش کنند.

وی از روسای قوای مجریه و مقننه، خواست اگر حرکات و رفتارشان در مجلس عمدی بوده توبه نمایند چرا که اگر این‌گونه باشد گناهی نابخشودنی انجام داده‌اند.

امام جمعه خلیل‌آباد با تأکید بر این که مردم گرانی و مشکلات اقتصادی را تحمل می‌کنند ولی تحمل اختلافات مسئولان را ندارند و بر حفظ وحدت و تلاش بر دوری از تفرقه و ایجاد تنش در کشور تأکید کرد.

 غفاری در ادامه با اشاره به برخی شرایط بین‌المللی و تقاضا برای انجام مذاکره با آمریکا، اعلام کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند تا زمانی که ظلم و استبداد در دنیا حاکم باشد و آمریکا دست از سلاح بر ندارد و اعتماد جهانی را به خود جلب ننماید؛ هیچ‌گونه مذاکره‌ای انجام نخواهد شد.

انتهای خبر /70021/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول