اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سراوان خبر داد

وجود 70 نوع گونه دارویی در مراتع سراوان

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سراوان گفت: منطقه سراوان از منابع طبیعی غنی برخوردار است به طوری که در مراتع این شهرستان 70 گونه دارویی و صنعتی یافت می‌شود.

وجود 70 نوع گونه دارویی در مراتع سراوان

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، به مناسبت 15 اسفند روز درختکاری مراسمی با حضور فرماندار سراوان، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، رئیس دادگستری، دادستان، فرماندهان نظامی و انتظامی و سایر مسئولان و اقشار مختلف مردم در پارک جنگلی سراوان برگزار شد.

هان‌محمد نصرتی در این مراسم در زمینه عملکرد سال‌جاری گزارشی ارائه و این سنت حسنه و بهار طبیعت را تبریک و تهنیت گفت.

وی وظیفه اصلی این اداره را حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی عنوان کرد و اظهار داشت: در این شهرستان با توجه به سیاست‌های دولت در تمام زمینه‌ها کار شده و اولویت در بحث مهار آب‌های سطحی با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سراوان افزود: منابع این شهرستان بسیار غنی است به طوری که در این مراتع و بیابان‌ها بیش از 70 گونه دارویی وجود دارد که بعضی از آنها صنعتی است.

امام جمعه شهرستان سراوان هم در ادامه به برکات درخت و درختکاری با توجه به آیات و روایات قرآنی اشاره کرد و آن را مهم برشمرد و نگهداری از این نعمات را وظیفه همگانی دانست.

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کرد که فرموده‌اند «زراعت و نهال کاری کنید و به خدا سوگند عملی در بین مردم پاک‌تر و حلال‌تر از کشاورزی و زراعت نیست».

وی گفت: همچنین در روایات متعددی به کاشتن درختان و قطع نکردن درختان اشاره شده که به اهمیت این موضوع می‌توان پی برد و در جامعه امروزی با پیشرفت علم پزشکی نگاه پزشکان بر این است که از داروهای گیاهی به جای داروهای صنعتی استفاده کنند که مثمر ثمر نیز باشد.

امام جمعه سراوان همچنین توصیه کرد: در هر خانواده به ازاء هر نفر یک درخت کاشته شود تا شاهد سرسبزی شهرمان باشیم.

در ادارات فضاهای دلنشین ایجاد شود

نماینده مردم شهرستان‌های سراوان، سیب و سوران و مهرستان هم جایگاه منابع طبیعی را مهم عنوان کرد و بیان داشت: همان طوری که از بهشت تصور هر شخصی جای سرسبزی است پس می‌توان گفت که منابع طبیعی دارای اهمیت فراوانی هستند.

هدایت‌الله میرمرادزهی غنی سازی فرهنگ منابع طبیعی در شهرستان را خواستار شد و از مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست در ادارات فضاهای دلنشین را فراهم و ایجاد کنند.

در ادامه مراسم به زحمتکشان منابع طبیعی، لوح‌های تقدیری اهدا و در پایان مراسم، نهال درخت‌هایی به صورت نمایشی کاشته شد.

طی مراسمی به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، در شهرستان چابهار هم مسئولان این شهرستان به کاشت نهال پرداخته و این روز را گرامی داشتند.

انتهای پیام/75002/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول