اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قم تاکید کرد

چشم و هم‌چشمی مهمترین عامل بالا رفتن سن ازدواج

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قم با تبیین دلایل گوناگون بالارفتن سن ازدواج جوانان و نافرجامی برخی ازدواج‌ها در جامعه کنونی گفت: چشم و هم چشمی موجب رخ دادن این معضل بزرگ شده است.

چشم و هم‌چشمی مهمترین عامل بالا رفتن سن ازدواج

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید عبدالله هاشمی امروز در کارگروه زنان و خانواده استانداری که در دفتر معاون سیاسی امنیتی استاندار قم برگزار شد ضمن عرض تسلیت سالروز ارتحال امام‌زاده ‌موسی مبرقع (ع) اظهار کرد: اسلام به مبحث تحکیم خانواده بسیار تاکید دارد تا جایی که در احادیث معتبر آمده است هیچ بنایی محکم‌تر از خانواده نیست.

وی افزود: برای فرهنگ‌سازی ازدواج آسان باید به زندگی معصومین بنگریم که با چه سهولتی نسبت به ازدواج اقدام می‌کردند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قم اضافه کرد: آنچه که امروز به عنوان رسومات ازدواج از آن یاد می‌کنیم در دین مبین اسلام به آن اشاره‌ای نشده است.

وی با تبیین برخی دلایل رایج که ازدواج جوانان را با مشکل مواجه کرده است تصریح کرد: چشم و هم چشمی‌ها مهم‌ترین عامل برای بالا رفتن سن ازدواج در جوانان و ازدواج‌های نافرجام در جامعه امروزی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام هاشمی اذعان داشت: برای رسیدگی به مشکلات گوناگون اعم از ازدواج، طلاق و یا دیگر آسیب‌هایی که جامعه را تهدید می‌کند نیازمند آسیب‌زدایی هستیم.

وی ابراز داشت: یکی از راه‌های آسیب‌زدایی دایرکردن مراکز مشاوره روانشناسی در مناطق محروم است که با این اقدام می‌توانیم بار آسیب‌های اجتماعی را در جامعه به ویژه مناطق محروم کاهش دهیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قم ادامه داد: استان قم ظرفیت‌های فراوانی در بخش اشاعه فرهنگ دارد که باید از این ظرفیت استفاده مطلوب را داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیش رو بودن عید نوروز اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه استان قم ام القرای اسلام است و زائران فراوانی از تمام نقاط کشور برای زیارت حضرت معصومه (س) به استان قم می‌آیند باید برنامه‌ریزی دقیقی در راستای حفظ حجاب اسلامی و حرمت کریمه اهل بیت (س) داشته باشیم.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه در اواسط تعطیلات نوروز ایام فاطمیه آغاز خواهد شد ابراز کرد: باید در برنامه‌ریزی‌ها دقت‌های لازم انجام شود تا شاهد هیچ‌گونه ناهنجاری و یا هتک حرمت در این ایام نباشیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: برای حفظ حرمت و حجاب و عفاف فرهنگ‌سازی خوبی صورت گرفته است و در این زمینه دستگاه‌های گوناگون همکاری شایانی داشته‌اند.

انتهای پیام/78005/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول