اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ماندگاری:

دیانت بدون اتصال به فقها اعتباری ندارد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا دیانت بدون اتصال به فقها و مراجع را بدون اعتبار دانست و گفت: فقها پس از امام عصر(عج) حجت خداوند بر انسان‌ها هستند؛ جامعه بدون ارتباط با فقها روی رستگاری و سعادت را نخواهد دید.

دیانت بدون اتصال به فقها اعتباری ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری دوشنبه شب در مراسم شب میلاد امام حسن عسکری(ع) که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با تاکید بر مراجعه مردم در مسائل مختلف زندگی به اهل ذکر اظهار کرد: در صدر اسلام اهل ذکر حضرت محمد(ص) و پس از ایشان شامل اهل بیت(ع) می‌شد.

وی افزود: در دوران غیبت نیز فقها اهل ذکر هستند و اگر ارتباط مردم با آن‌ها قطع شود زندگی‌ها مانند کلافی به هم می‌پیچد؛ بدون ارتباط با اولیاءالله و فقها در شرایط کنونی انسان‌ها مانند افرادی نابینا هستند که توان استفاده صحیح از امکانات در اختیارشان را ندارند.

عضو هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه امروز امکانات زیادی در اختیار مردم قرار دارد خاطرنشان کرد: با این وجود بسیاری از افراد برای بهره‌مندی صحیح از این امکانات به سراغ راهنمای اصلی یعنی دین و قرآن کریم نمی‌روند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی شناخت مسائل دینی و احکام شرعی با هیچ مانعی روبه‌رو نبوده و مردم به سادگی می‌توانند موارد مورد نیاز خود را بیابند.

ماندگاری با اشاره به برکات انقلاب و خون شهدا تصریح کرد: زحمت‌های امام خمینی(ره) سبب شد امروز هر کس در هر زمانی بتواند به راحتی با کارشناسان دینی ارتباط برقرار کند و از رهنمودهای آنان بهره‌مند شود.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: استفاده از قرآن در اموری مانند تجارت، ازدواج و زندگی تنها به استخاره نباید محدود باشد بلکه باید با مراجعه به فقها که مفسران این کتاب آسمانی هستند پاسخ‌های مناسب برای سئوالات اساسی زندگی را یافت.

وی اضافه کرد: امام حسن عسکری(ع) در روایتی در خصوص فقها ویژگی‌هایی چون حفاظت از دین و پرهیز از هوی و هوس را مورد تاکید قرار داده‌اند بنابراین باید به این خصوصیت‌ها در فقها توجه کنیم.

ماندگاری با بیان اینکه برای نگه داشتن ایمان و به دست آوردن دین باید به فقها و مراجع تقلید مراجعه کرد گفت: این بزرگواران اهل ذکر در دوران غیبت هستند و می‌توانند راهنمای خوبی برای پیمودن مسیر زندگی باشند.

عضو هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا دیانت بدون اتصال به فقها و مراجع را بدون اعتبار دانست و ابراز کرد: فقها پس از امام عصر(عج) حجت خداوند بر انسان‌ها هستند؛ جامعه بدون ارتباط با فقها روی رستگاری و سعادت را نخواهد دید.

وی افزود: بدون بهره‌مندی از معارفی که در نزد فقها موجود است نمی‌توان اقتصاد، سیاست و دیانت کامل و صحیح را در اختیار داشت زیرا آن‌ها در مسائل جدید راهگشای افراد دیگر هستند.

ماندگاری با تاکید بر همکاری و همدلی شیعیان در امور مختلف زندگی تصریح کرد: شیعیان واقعی در عصر غیبت با یکدیگر مهربان و همدل هستند و درگیری میان آن‌ها دیده نمی‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به خصوصیات اخلاقی امام حسن عسکری(ع) گفت: ایشان سجده‌های طولانی، بلند ادا کردن «بسم الله الرحمن الرحیم»، انگشتر در دست راست کردن و قرائت زیارت اربعین را از جمله ویژگی‌های شیعیان در عصر غیبت معرفی فرموده‌اند.

انتهای پیام/78004/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول