اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

آیت‌الله خوشوقت حکومت اسلامی را معادل فقه می‌دانستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: آیت‌الله خوشوقت حکومت اسلامی را معادل فقه اسلامی می‌دانستند و تاکید داشتند محور فقه سیاسی اسلام ولایت فقیه است.

آیت‌الله خوشوقت حکومت اسلامی را معادل فقه می‌دانستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر امروز در این مراسم اظهار داشت: آیت‌الله عزیزالله خوشوقت غرق ایمان بود و عمرش را محض توحید قرار داد.

امام جمعه بوشهر افزود: ایشان در عرصه تقوی کم‌نظیر بود و هرگاه فرصتی می‌یافت به مسجد‌الحرام می‌شتافت.

وی ادامه داد: زندگی آیت‌الله خوشوقت بعد از مرگ ایشان بود چنانکه در روایت آمده برای برخی نفس‌های زکیه زندگی دنیایی مقدمه است.

نماینده ولی فقیه در بوشهر تصریح کرد: گاهی ایشان چند ساعت به گوشه‌ای خیره می‌ماند چراکه غرق در عوالم غیر دنیایی بود و گاه نیز فاصله نماز ظهر و عصر را به صلوات طی می‌کرد و یک باره با اذان به خود می‌آمد.

وی بیان کرد: آیت‌الله خوشوقت چنان از دنیا فراتر رفته بود که برای بسیاری همنشینی با ایشان سخت می‌شد.

صفایی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب سفارش کردند که از وجود آیت‌الله خوشوقت استفاده کنید اما ایشان تمام وجودش فقر الی‌الله بود و نیازی به اعلام مرجعیت و نگاشتن کتاب نمی‌دید.

به گفته وی، آیت‌الله خوشوقت منظومه علم و معرفت و عرفان و حتی در ادبیات شامل صرف، نحو، بلاغت و شعر نیز کم‌نظیر بود.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله خوشوقت در فقه، عرفان، تفسیر، تاریخ و منظومه‌ای از علوم سرآمد بود و با دریافت خود مطالب را تبیین می‌کرد.

بوشهری ابراز داشت: آیت‌الله خوشوقت نظام و امت اسلامی را یکی از واجبات فقه اسلامی می‌دانستند و می‌گفتند اگر فقه در حوزه سیاست تاثیر نکند بخش بزرگی از آن باید تعطیل شود.

وی در ادامه ابراز داشت: آیت‌الله خوشوقت حکومت اسلامی را مقوم و معادل فقه اسلامی می‌دانستند و تاکید داشتند محور فقه سیاسی اسلام ولایت فقیه است.

نماینده ولی فقیه در بوشهر افزود: آیت‌الله خوشوقت می‌گفتند الان در وجود آیت‌الله خامنه‌ای یک هدیه الهی و ذخیره آسمانی تجلی یافته و تخلف از ایشان یا عدم حمایت هر دو حرام است.

وی بیان کرد: آیت‌الله خوشوقت اعتقاد داشتند هرگاه خداوند ولایت را به کسی هدیه دهد لوازم آن را نیز می‌دهد چنانکه به رهبر معظم انقلاب داده است.

به گزارش فارس، در این مراسم نماینده ولی فقیه در فارس، رئیس حوزه علمیه این استان، معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس، فرماندار شیراز، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز، رئیس شورای سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمع دیگری از مسئولان و علمای فارس حضور داشتند.

انتهای پیام/2448/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول