اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران:

45 هزار مازندرانی از بیمه روستایی استفاده می‌کنند

خبرگزاری فارس: مسئول بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران گفت: 45 هزار خانوار روستایی مازندران زیر پوشش صندوق بیمه روستایی هستند.

45 هزار مازندرانی از بیمه روستایی استفاده می‌کنند

هادی بشیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: 45 هزار خانوار روستایی در مازندران زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند که 410 خانوار نیز از مزایای صندوق استفاده می‌کنند.

وی گفت: شرق مازندران در رده‌های بالای بیمه روستایی در مازندران است و گلوگاه با 41 درصد، بهشهر با 35 درصد و نکا با 33 درصد افراد زیر پوشش این بیمه در روستاها نقش مهمی را در بیمه روستاییان بر عهده دارند.

بشیری با اشاره به وظیفه خطیر دهیاران در اطلاع‌رسانی به روستاییان اظهار داشت: در بسیاری از روستاها مردم از این بیمه مطلع نیستند و دهیاران باید اطلاع‌رسانی کنند.

به گفته وی، شرایط عضویت در این صندوق به افرادی تعلق دارد که در روستا ساکن هستند و آقایان از 18 سالگی تا 55 سالگی و بانوان نیز از 18 سالگی تا 50 سالگی در روستاها می‌توانند از این بیمه برخوردار شوند.

وی یادآور شد: حق بیمه در صندوق بیمه اجتماعی روستایی عشایری 15 درصد است که 10 درصد سهم دولت و پنج درصد توسط بیمه شده پرداخت می‌شود.

بشیری تصریح کرد: درصد سهم بیمه شده از 81 هزار تومان تا 198 هزار تومان در یک‌ سال است و در طول مدت بیمه خدمات مختلف بیمه‌ای را به بیمه‌گذار ارائه می‌دهیم و در صورتی که معیشت خانوار به خطر افتد با ارائه خدماتی مثل بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری از خانوار حمایت می‌کنیم.

مسئول صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران گفت: در هر دهستان دو کارگزار فعال آماده مراجعه روستاییان و عشایر است، دفا‌تر کارگزاری این بیمه‌ها نیز در روستا‌ها بر عهده دهیاری‌ها است که دهیاران به عنوان کارگزاران بیمه درمانی روستاییان و عشایر باید در این قالب نیز فعالیت داشته باشند.

بشیری یادآور شد: روستاییان با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایری می‌توانند از مزایای پیری و بازنشستگی، از کارافتادگی کلی در اثر حادثه ناشی از کار، از کارافتادگی غیر ناشی از کار، برخورداری بازماندگان در تکفل بیمه شده متوفی از مستمری و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای برخوردار شوند.

انتهای پیام/86002/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول