اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

جلد دوم «تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهدا(ع)» منتشر شد

خبرگزاری فارس: مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از چاپ جلد دوم کتاب «تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهدا(ع)» خبر داد.

جلد دوم «تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهدا(ع)» منتشر شد

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به انتشار کتاب تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهدا(ع) اظهار کرد: این کتاب دارای چهار فصل بوده که نویسنده در آن به حوادث پس از عاشورا می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) در کوفه، ورود اسرا به کوفه، حرکت کاروان اسرا از کربلا به کوفه، واکنش کوفیان هنگام مشاهده اسرای اهل بیت(ع)، اعتراض برخی مسلمانان به اهانت ابن زیاد، احتجاج امام سجاد(ع) به عبیدالله و احتجاج حضرت زینب(س) به عبیدالله از جمله مباحثی بوده که در فصل نخست کتاب آمده است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: فصلی از این کتاب به وقایعی مانند فرستادن اسرا به شام و زیارتگاه‌های بین راه می‌پردازد.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در زمینه حضور اهل بیت(ع) در شام گفت: پیشینه نفوذ بنی امیه در شام، ورود اهل بیت(ع) به دمشق، ورود اسرا به کاخ یزید، گستاخی یزید به سر مطهر امام حسین(ع)، اعتراض عالمان یهودی، اعتراض سفیر روم و محل اقامت اسرا در دمشق از جمله مباحث مطرح شده در این بخش است.

روحانی عنوان داشت: تداوم نهضت حسینی به رهبری امام سجاد(ع)، حوادث خارق‌العاده پس از شهادت امام حسین(ع)، خورشیدگرفتگی و تاریکی آسمان، گریه عناصر طبیعت، گریه پیامبران و فرشتگان، گریه حیوانات و دگرگونی اشیای به غارت رفته از کاروان حسینی از دیگر مباحث این کتاب است.

وی یادآور شد: بوی خوش و خاصیت شفادهی در تربت امام حسین(ع)، پیامدهای اجتماعی و سیاسی عاشورا، واقعه حره یا انقلاب مدینه، قیام توابین و قیام مختار در بخشی از این کتاب مورد بحث قرار گرفته است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: اربعین سیدالشهدا(ع)، منکران ورود اهل بیت(ع)، اربعین در متون و نصوص دینی در بخشی از این کتاب طرح بحث شده است.

وی فلسفه عزاداری برای امام حسین(ع)، سیر تاریخی عزاداری برای امام حسین(ع)، واقعه عاشورا در آمار و ارقام و آمار اصحاب عاشورا را از دیگر مباحث مطرح شده در این کتاب ذکر کرد.

روحانی عنوان داشت: پرسش و پاسخ‌های عاشورایی و شرح حال و زندگینامه اصحاب امام حسین(ع) از دیگر مباحثی است که در فصل پایانی این کتاب مطرح شده است.

جلد دوم کتاب تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهدا(ع) پژوهشی در قلمروی تاریخی قیام عاشورا است که با تلاش پژوهشگرانی مانند حجج اسلام محمدرضا احمدی، علی امین رستمی، محمدرضا جباری، محسن رنجبر، جواد سلیمانی، اصغر فروغی و غلامحسن محرمی و زیر نظر مهدی پیشوایی در 864 صفحه تألیف شده و با قیمت 24 هزار و 500 تومان به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شده است.

انتهای پیام/78003/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول