اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت پژوهشکده باقرالعلوم (ع)

دایرة‌المعارف صحابه پیامبر اعظم (ص) منتشر شد

خبرگزاری فارس: مدیر گروه دایرةالمعارف صحابه پیامبر اعظم پژوهشکده باقرالعلوم (ع) گفت: با استفاده از مصادر اهل سنت و شیعه دایرةالمعارف صحابه پیامبر اعظم (ص) در هفت مجلد منتشر شد.

دایرة‌المعارف صحابه پیامبر اعظم (ص) منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم (ع)، عبدالرضا عسگری گفت: این کتاب پس از کتاب «الدرجات الرفیعة» مرحوم سید علی‌خان مدنی شیرازی و کتاب «تحفه الالباب فی نوادر آثار الاصحاب» مرحوم محدث قمی تالیف شده است.

وی افزود: گروه دایرةالمعارف صحابه پیامبر پژوهشکده باقرالعلوم توانست چهارمین اثر برجسته در جهان تشیع را به رشته تحریر در آورد.

مدیر گروه دایرةالمعارف صحابه پیامبر اعظم پژوهشکده باقرالعلوم (ع) با اشاره به جزئیات این مجموعه گفت: دایرةالمعارف صحابه بر خلاف کتاب الدرجات الرفیعه مرحوم سید علی‌خان مدنی فقط شرح حال صحابه پیامبر اعظم (ص) را مورد بررسی و کنکاش قرار داده است.

وی تاکید کرد: می‌توان ادعا کرد این اثر نخستین کتابی است که از طرف شیعه به بحث صحابه به صورت تخصصی پرداخته و با این کار به شبهه عدم توجه شیعه به صحابه پیامبر (ص) پاسخ داده است.

عسگری در مورد مشخصات کلی کتاب دایرةالمعارف صحابه پیامبر اعظم (ص) خاطرنشان کرد: در این کتاب بررسی شرح حال 300 نفر از صحابه همراه با مقدمه‌ 100 صفحه‌ای در تعریف لفظ صحابه و صحابه‌نگاری مدون شده است.

وی افزود: جلد اول در مورد اهل بیت پیامبر (ص)، جلد دوم در مورد خصیصین صحابه و جلد سوم تا هفتم به معرفی دیگر صحافه پرداخته است.

مدیر گروه دایرةالمعارف صحابه پیامبر اعظم پژوهشکده باقرالعلوم (ع) تصریح کرد: 34 نفر از محققین حوزه و دانشگاه در گردآوری این اثر همکاری داشته‌اند.

انتهای پیام/2258/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول