اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

شایستگی‌های علمی با پیوستگی عاطفی معنا پیدا می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: شایستگی‌های علمی با پیوستگی عاطفی نسل آینده معنای حقیقی پیدا می‌کند چرا که علم بدون معنویت و عاطفه طغیانگری است.

شایستگی‌های علمی با پیوستگی عاطفی معنا پیدا می‌کند

احمد محمود‌زاده در آستانه جشن بزرگ نیکوکاری در مدارس اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مجموعه اهداف آموزش و پرورش که در قالب اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین به عنوان یک سند تربیتی و پرورشی مطرح شده است نقش معنوی در تربیت انسان‌ها دارد به طوری که پایه و اساس این تربیت معنوی و الهی قرآن، تبعیت از سیره انبیا و اولیای الهی است.

وی گفت: در تعلیم و تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی که در سند تحول بنیادین بر آن تاکید شده است موضوعاتی همچون زیست بدنی، مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... نیز در کنار آن مطرح بوده چرا که در این سازندگی جدید پایه شایستگی‌ها ناظر بر تمام مسائل اعتقادی و عاطفی است که سبب می‌شود برجستگی‌های انسان نمودی حقیقی داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل عنوان کرد: در این مقوله یکی از هدف‌گذاری‌های آموزش و پرورش جلب مشارکت‌های دانش‌آموزان در همراهی و همدلی در کارهای خیرخواهانه، نوع‌دوستانه و حمایت جدی از محرومانی است که به نظر می‌رسد در این حوزه و با محوریت و مرکزیت مدرسه به عنوان کانون تعلیم و تربیت مدنظر قرار گرفته است.

محمود‌زاده بیان داشت: با این نگاه جامع مجموعه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت نقش مرجعیت و پیشتازی داشته و در عرصه‌های مختلف اعم از سیاسی، فرهنگی و اعتقادی می‌توان حرکت‌ها را سامانی واقعی بخشید.

این مسئول افزود: در همین راستا دانش‌آموزان فردا به همراه مربیان، معلمان و مدیران خود در بیست و سومین جشن نیکوکاری در کمک به نیازمندان جامعه پیشقدم شده و در قالب این جشن کمک‌های انسان‌دوستانه و خیرخواهانه‌شان را تقدیم آنهایی می‌کنند که در آستانه عید نوروز چشم انتظار یک مساعدت حقیقی هستند تا بتوانند رفع نیاز کنند.

وی تاکید کرد: شایستگی‌های علمی با پیوستگی عاطفی نسل آینده معنای حقیقی پیدا می‌کند چرا که علم بدون معنویت و عاطفه طغیانگری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: در کنار مساعدت همه ساله در برگزاری این جشن با نهاد انقلابی و به یادگار مانده از اندیشه بلند امام راحل یعنی کمیته امداد ما همه ساله در جشن عاطفه‌ها نیز در آستانه سال تحصیلی به کمک دانش‌آموزان بی‌بضاعت شتافته تا آنها را برای سال تحصیلی جدید آماده‌تر کنیم.

محمود‌زاده همچنین از ارائه تغذیه رایگان و وسایل کمک آموزشی مجانی برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت به همراه تهیه پوشاک و دیگر نیازمندی‌ها خبر داد و افزود: بخشی از نیازمندی دانش‌آموزان در مناطق محروم از این طریق تامین می‌شود تا تحصیل کم‌دغدغه و همراه با آرامش داشته باشند.

وی گفت: در کنار این حرکت ما از ظرفیت خیرین نیز در موارد مختلف در دستگیری از دانش‌آموزان بی‌بضاعت استفاده می‌کنیم و در قالب چنین جشن‌هایی سعی می‌شود کمک‌های جمع‌آوری شده به دست نیازمندان واقعی برسد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان خیرین اردبیل را خیرین با عاطفه و بسیار همراه و همسو با اهداف نظام تربیتی اسلامی – معنوی توصیف کرد و یادآور شد: یاد و خاطره خیرین بزرگ نام این دیار را همچون مرحوم علیپور گرامی می‌داریم که همیشه در دستگیری از کودکان و دانش‌آموزان بی‌بضاعت پیشتاز بوده‌اند.

محمود‌زاده در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: در کنار مرجعیت و پیشتازی مدرسه و دانش‌آموزان و تلاش فرهنگیان در نهادینه کردن این فرهنگ والا مقام امسال با همفکری و همدلی کمیته امداد، بسیج و دیگر نهادهای فرهنگی و معنوی سعی کردیم در جشن نیکوکاری مشارکت داشته باشیم که این جشن فردا با شعار «هر مدرسه، یک پایگاه» برگزار شده و دانش‌آموزان پاکت تقسیم شادی‌های خود را در صندوق‌های تعیین شده انداخته و در این امر خیرخواهانه مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام/62002/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول