اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه خبر داد

برپایی برنامه‌های مختلف فرهنگی در کهگیلویه همزمان با ایام نوروز

خبرگزاری فارس: رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه از برپایی برنامه‌های مختلف فرهنگی در این شهرستان همزمان با ایام نوروز خبر داد.

برپایی برنامه‌های مختلف فرهنگی در کهگیلویه همزمان با ایام نوروز

خداداد مزارعیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با اشاره به این‌که شهرستان کهگیلویه آمادگی کامل برای استقبال از مسافران نوروزی را دارد اظهار داشت: از یک ماه پیش تدابیر لازم برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی اندیشیده شده است.

برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در ورودی شهر دهدشت

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه اضافه کرد: برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و توزیع بسته‌های فرهنگی و تاریخی از اصلی‌ترین برنامه‌های میراث فرهنگی برای استقبال از میهمانان نوروزی است.

وی با بیان این‌که شهرستان کهگیلویه از ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی برخوردار است، بیان کرد: در حوزه تاریخی می‌توان به بافت قدیم دهدشت و امام‌زادگان واجب‌التعظیم شهرستان اشاره کرد.

مزارعیان افزود: با توجه به این‌که حاشیه‌های دریاچه‌های سد مارون و سد کوثر در شهرستان کهگیلویه قرار گرفته‌اند تدابیر لازم برای گردشگران در حاشیه این سدها اندیشیده شده و از همه مسافران تقاضا داریم که به هیچ وجه برای شنا کردن درون آب سدها نروند.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه از برپایی بازارچه و قهوه‌خانه سنتی در ورودی شهر دهدشت خبر داد و عنوان کرد: برپایی چنین برنامه‌هایی نقش موثری در معرفی فرهنگ و سنن منطقه به مسافران نوروزی دارد.

روند روبه رشد مرمت بناهای تاریخی دهدشت

وی خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت کار مرمت بناهای تاریخی دهدشت روند روبه رشدی داشت و خیلی از بناهای این بافت برای بازدید مسافران نوروزی آماده شده است.

این مسئول تصریح کرد: مرمت امام‌زاده معصوم، امام‌زاده ابراهیم و مسجد جامع ضلع غربی انجام گرفته و در روزهای آینده نیز کار محوطه جلوی کاروانسرا به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/82008/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول