اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فیلم‌ساز برجسته کهگیلویه و بویراحمد:

فیلم‌سازان کهگیلویه و بویراحمدی حمایت نمی‌شوند

خبرگزاری فارس: فیلم‌ساز برجسته کهگیلویه و بویراحمد با گلایه از مسئولان به دلیل حمایت ناکافی از هنرمندان گفت: فیلم‌سازان کهگیلویه و بویراحمدی حمایت نمی‌شوند.

فیلم‌سازان کهگیلویه و بویراحمدی حمایت نمی‌شوند

محمد سلیمی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با گلایه از مسئولان فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در استان‌های مختلف هر ساله جشنواره متعدد فیلم استانی برگزار می‌شود که فیلم‌سازان استان ما شرکت می‌کنند و جایزه‌ها را از آن خود می‌کنند، این در حالی است که در استان ما چنین جشنواره‌هایی کمتر برگزار می‌شود.

سلیمی‌راد اضافه کرد: در مقاطعی برخی جشنواره‌ها برگزار می‌شد که مدت‌هاست خبری از آن‌ها نیست و می‌توان گفت برگزاری جشنواره فیلم چه کوتاه و چه بلند در استان کهگیلویه و بویراحمد در عمل تعطیل است.

وی افزود: این موضوع بی‌توجهی مسئولان نسبت به جامعه فیلم استان را نشان می‌دهد و قطعا با چنین رویکردی جایگاه فیلم‌سازی در حوزه‌های مختلف روز به روز افول خواهد کرد.

این فیلم‌ساز جوان هم‌استانی ساخت فیلم بلند در استان را به مثابه گذشتن از هفت خوان رستم دانست و افزود: متأسفانه مسئولان هیچ گونه اعتقادی به نیروهای بومی ندارند.

سلیمی تصریح کرد: متأسفانه مسئولان استانی درک درستی از فیلم و فیلم‌سازی ندارند برای مثال فیلم عقد آسمونی طی یک سال 10 عنوان برتر کشور را به دست آورد و برای پخش از فلان سازمان آقایان فیلم را غیر قابل پخش می‌دانند.

این فیلم‌ساز جوان عدم سنخیت رشته مسئولان فرهنگی با مأموریت‌های کاری خود را عامل وجود چنین مشکلاتی عنوان کرد و بیان داشت.

سلیمی‌راد بیان کرد: آیا سزاوار است جوانان تحصیل کرده سینما با جوایز و افتخارات فراوان که خیلی از همین آقایان خواب یکی از همین جایزه‌ها را هم نمی‌بینند بی‌کار در خانه نشسته باشند و هر روز باید به این اداره و آن اداره التماس کنند و با هزار ترفند باید توجیه شوند که 100 هزار تومان برای ساخت فیلم خود بگیرند.

سازنده فیلم عقد آسمونی ابراز داشت: اگر فیلم خوب بسازی چند تا وعده دل خوش کن به فیلمساز می‌دهند که فیلم بعدی شما را حمایت می‌کنیم، اگر  فیلم بد بسازی که می‌شوید نقل محافل و اگر فیلم سفارشی بسازی که عملا فیلم نیست و آن وقت است که عزیز دردانه همه می‌شوید.

رئیس انجمن فیلم و عکس کهگیلویه عنوان کرد: تاکنون چند طرح مهم برگزاری کارگاه‌های آموزشی را ارائه دادم ولی هیچ بهایی به آن داده نشد و انگار نه انگار که ما هم عضوی از جامعه هنری هستیم.

کارگردان فیلم کوتاه عروس جمعه در پایان اضافه کرد: از مسئولان محترم حوزه فرهنگ تمنا می‌کنم که ببینند چند نخبه را پرورش داده‌اند و چقدر از بچه‌های استان حمایت کرده‌اند و چند برنامه برای تولید فیلم از فرهنگ غنی استان برگزار شده است.

انتهای پیام/82008/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول