اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس:

استقلال هر کشوری منوط به پیشرفت علمی آن کشور است

خبرگزاری فارس: استقلال هر کشوری منوط به پیشرفت علمی آن کشور و پیشرفت علمی در گرو حمایت از نخبگان است.

استقلال هر کشوری منوط به پیشرفت علمی آن کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، حامد قادر‌مرزی در مراسم تجلیل از نفرات برتر کنکور سال 91 در کانون شهید مطهری دهگلان اظهار کرد: افتخار هر کشوری نخبگان و سرمایه‌های علمی و پژوهشی آن کشور هستند که می‌توانند دروازه‌های بالندگی و افتخار را به روی کشور بگشایند.

وی گفت: علاقه در کنار تحمل رنج و مشقت تحصیل، رموز رسیدن به هدف‌های بزرگ زندگی هستند.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش خانواده در موفقیت افراد گفت: نقش پدر و مادر در زندگی و تعیین سرنوشت افراد مهم و حیاتی است زیرا اگر والدین فرزند را در مسیر درست تشویق و راهنمایی کنند به طور حتم، رسیدن به هدف دور از دسترس فرزندان نخواهد بود.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از نخبگان گفت: به یقین می‌توان گفت که استقلال هر کشوری منوط به پیشرفت علمی و پیشرفت علمی در گرو حمایت از نخبگان است.

قادر‌مرزی با تأکید بر اینکه یکی از رویکردهای علم و فناوری در کشور توجه به درون‌مداری و برون‌مداری علمی است، یادآور شد:‌ برای رشد علمی در کشور ضروری است که به هر دو رویکرد توجه شود.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت از نخبگان و ارتباط با این قشر مهم هستیم، گفت: حمایت از نخبگان موجب خنثی شدن تحریم های دشمنان خواهد بود و باید به منظور تبدیل شدن ایران اسلامی به یک ابر‌قدرت در همه زمینه‌ها اقدامات مناسب و اساسی در راستای استفاده حداکثری از توان و اندیشه این قشر اثرگذار صورت گیرد.

در ادامه این مراسم مدیر آموزش و پرورش شهرستان دهگلان از رشد 46 درصدی قبولی دانش‌آموزان شهرستان در کنکور سال 91 خبر داد و گفت: در سال 90 تعداد 14 نفر از دانش‌آموزان این شهرستان با رتبه 1 رقمی و دو رقمی در مراکز آموزش عالی پذیرفته شده‌اند که این تعداد امسال به 21 نفر رسیده است که رشد 46 درصدی را نشان می‌دهد.

گفتنی است در پایان این همایش از نفرات برتر کنکور سال 91 شهرستان دهگلان با اهدای جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام/79013/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول