اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سابق استانداری قزوین:

دنیا به دنبال نفس‌های آخر ایران در دفاع مقدس بود

خبرگزاری فارس: معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: دشمنان ایران اسلامی در زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق به دنبال کشیدن نفس‌های آخر ایران در آن برهه بودند که به لطف خدا و تلاش رزمندگان این امر محقق نشد.

دنیا به دنبال نفس‌های آخر ایران در دفاع مقدس بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیروس صابری در شانزدهمین یادواره شهدای دانشجوی استان قزوین که در سالن آمفی‌تئاتر شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: جوانان در زمان جنگ با سخت‌‌ترین شرایط موجود مواجع بودند که این امر با امکانات کم بسیار طاقت‌فرسا بود، ولی هیچ‌گاه این کمبودها خللی در عزم آن‌ها ایجاد نمی‌کرد.

وی اظهار کرد: ایران در زمان جنگ با همه ابرقدرت‌ها می‌جنگید و این نشان می‌داد که آن‌ها از قدرت اسلام بسیار هراس داشتند و نمی‌توانند این قدرت را تحمل کرده، ولی جوانان ما با قدرت و ایمان قلبی توانستند در برابر هجوم بی‌سابقه دشمن به ایران مقاومت کنند.

معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری قزوین خاطر نشان کرد: دنیا می‌خواست که انقلاب نو پای ما نفس‌های آخر خودش رو بکشد، ولی این امر به کمک خدا و مردمی مؤمن اتفاق نیفتاد و نخواهد افتاد.

صابری تصریح کرد: ارتباط شهیدان با خدا بسیار زیاد بوده و این امر در جنگیدن آن‌ها قابل مشاهده بود که بدون هیچ‌گونه ترسی به سمت دشمنان می‌رفتند و تا آخرین لحظه عمر خویش مقاومت می‌کردند.

وی در ادامه همچنین با اشاره به اینکه جوانان ما اصولی می‌جنگیدند، اضافه کرد: در زمان حمله عراق به ایران، ما افراد زبده و جنگی کمی داشتیم، ولی با گذشت مدتی اندک توانستیم بر اوضاع مسلط شویم.

صابری افزود: بسیاری از شهدا دوست داشتند همانند مادرشان حضرت فاطمه (س) مفقود و گمنام باشند که این امر در وصیت‌نامه‌های شهدا نیز آمده است.

معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری قزوین عنوان کرد: باید سعی کنیم تا همواره یاد شهدا در جامعه زنده باشد و حرکات و رفتار آن‌ها برای ما الگو باشد.

در این مراسم عبد‌العلی آل‌بویه رئیس دانشگاه بین‌‌المللی امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین و مهدی برزگر مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین حضور داشتند.

انتهای پیام/77010/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول