اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی خبر داد

کاهش 50 درصدی تصادفات اتوبوسرانان مشهدی در سال 91

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی گفت: امسال تنها 998 فقره تصادف توسط اتوبوسرانان مشهدی رخ داد که این میزان نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.

کاهش 50 درصدی تصادفات اتوبوسرانان مشهدی در سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا جعفری عصر امروز در چهارمین همایش تجلیل از اتوبوسرانان نمونه فاقد تصادف که در مرکز تربیت معلم شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد خطوط ویژه یکی از عواملی که در کاهش تصادف اتوبوسرانان بسیار تاثیرگذار است، چرا که با این اقدام مسیری امن برای تردد ایجاد می‌شود.

وی افزود: آموزش شهروندان و اتوبوسرانان و همچنین ایجاد امکانات رفاهی عوامل مهم دیگری است که سبب کاهش میزان تصادفات اتوبوسرانان می‌شود.

رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی با اشاره به آمار میزان تصادفات اتوبوسرانان مشهدی گفت: در سال 89، بیش از  2 هزار و 940 فقره تصادف توسط اتوبوسرانان مشهدی رخ داده که این میزان با 40 درصد کاهش در سال گذشته به یک هزار و 893 فقره تصادف رسید.

جعفری ادامه داد: همچنین در امسال تنها 998 فقره تصادف توسط اتوبوسرانان مشهدی رخ داد که این میزان نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.

وی در ارتباط با بیشترین علل تصادف اتوبوسرانان تصریح کرد: رعایت نکردن فاصله طولی و عرضی و تغییر مسیر ناگهانی از مهم‌ترین علل تصادفات اتوبوسرانان در امسال بوده است.

رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی یادآور شد: در امسال ابتدا و انتهای شروع شیفت اتوبوسرانان بیشترین زمان وقوع تصادف بوده است.

جعفری با بیان اینکه بیشترین تخلفات صورت گرفته در اتوبوس‌های بخش خصوصی بوده، افزود: سازمان اتوبوسرانی باید ضمن کنترل و نظارت بیشتر بر این بخش، در ارائه مباحث آموزشی نیز تاکید و تلاش بیشتری داشته باشد.

رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در کنار اینکه راهنمایی و رانندگی بر فعالیت اتوبوسرانان و همچنین کنترل تردد آنها نظارت دارد، سازمان اتوبوسرانی نیز این مهم را مدنظر قرار داده است.

وی با بیان اینکه اتوبوس یک مدرسه است، تصریح کرد: با توجه به اینکه اتوبوس به عنوان یک وسیله حمل‌ و نقل عمومی در اکثر ساعات روز در شهر تردد دارد، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برای شهروندان الگو است.

انتهای پیام/70003/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول