اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیام مشترک استاندار مرکزی و امام جمعه اراک:

حفظ منابع طبیعی مدت استفاده از این مواهب الهی را نامحدود می‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی و امام جمعه اراک در آستانه هفته منابع طبیعی با صدور پیام مشترک حفظ و حراست از منابع طبیعی را موجب استفاده مدت زمان نامحدود از این نعمت الهی دانستند.

حفظ منابع طبیعی مدت استفاده از این مواهب الهی را نامحدود می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی‌اکبر شعبانی‌فرد و آیت‌الله قربانعلی‌ دری ‌نجف‌آبادی در این پیام مشترک که امروز نسخه‌ای از آن به دفتر خبرگزاری فارس ارسال شده‌ آورده‌اند: منابع طبیعی تجدید شونده شامل جنگل‌ها، مراتع، آب و خاک از جمله مهمترین پشتوانه‌های حیات انسان به شمار می‌آیند که در صورت برقراری ارتباط صحیح، مدت زمان استفاده از این مواهب الهی نامحدود خواهد بود.

در این پیام مشترک با اشاره به اینکه حفظ و حراست از منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی است، آمده است: متاسفانه با دخالت‌های بی جا و استفاده‌های بی رویه، اکثر نقاط کشور و استان، دچار مسائل و مشکلاتی در ارتباط با حفاظت و نگهداری از این منابع شده‌اند که برای این مهم احساس خطر می‌شود.

در این پیام با تاکید بر اینکه حفظ آب، خاک و جلوگیری از فرسایش بادی و آبی از مهمترین و حیاتی‌ترین نقش‌های منابع طبیعی است، آمده است: استفاده‌های غلط از این منابع با چرای بی‌موقع و بیش از ظرفیت، توسعه شهرها و روستاها و اجرای پروژه‌های عمرانی سطح این منابع را کاهش می‌دهد.

استاندار مرکزی و امام جمعه اراک در ادامه این پیام مشترک آورده‌اند: افزایش روزافزون جمعیت و نیازها در نهایت منجر به تخریب و از بین رفتن این منابع خدادادی می‌شود که با این روند امنیت غذایی و اقتصادی دچار تزلزل خواهد شد.

در ادامه این پیام آمده است: خشکسالی‌های پی در پی، جاری شدن سیلاب‌های ویرانگر، پر شدن مخازن سدها، افزایش دمای کره زمین، بیابان زایی، تشدید بحران آب، تخلیه روستاها و حاشیه نشینی همراه با فقر از جمله پیامدهای این تخریب‌ها می‌باشد.

این پیام می‌افزاید: دستگاه‌های دولتی و واحدهای صنعتی و تولیدی به لحاظ جلوگیری از افزایش آلودگی‌های هوا ضمن حفظ فضای سبز موجود در راستای توسعه آن اقدام کرده و روستاییان و بهره‌برداران، دامداران و کشاورزان عزیز نیز تلاش کنند تا بهره‌برداری‌های به موقع و متناسب با توان منابع طبیعی تجدید شونده داشته باشند.

شعبانی‌فرد و آیت‌الله دری نجف‌آبادی در پایان این پیام مشترک بیان کرده‌اند: بیایید همه با هم در هفته منابع طبیعی از 15 تا 21 اسفند سال‌جاری برای آنکه گامی در راستای افزایش فضای سبز بر داشته باشیم به یاد شهدای کربلا و سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و به یاد شهدای عزیز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درخت بکاریم.

انتهای پیام/87001/ر/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول