اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با فارس:

قیمت پهنای باند اینترنت از سال 90 ارزان‌تر است

خبرگزاری فارس: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از عدم افزایش قیمت پهنای باند اینترنت و حتی کاهش بهای آن نسبت به سال 90 خبر داد.

قیمت پهنای باند اینترنت از سال 90 ارزان‌تر است

محمدحسن نامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای تنظیم مقررات ارتباطات در ماه گذشته مبنی بر افزایش نرخ پهنای باند اینترنت قرار بود به ازای هر لینک STM1 که معادل 155 مگابیت بر ثانیه پهنای باند است قیمت پهنای باند از حدود 37 میلیون تومان به بیش از 54 میلیون تومان افزایش یابد اما نه تنها این رشد قیمت اعمال نشد بلکه بهای پهنای باند یک میلیون تومان از قیمت 37 میلیون تومانی سال گذشته نیز کمتر و ارزان‌تر شده است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف و سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کاهش زمینه در همه بخش‌ها است: تلاش‌های زیادی در سال جاری برای کاهش قیمت‌ها حتی نسبت به قیمت‌های سال گذشته در تمامی حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در این راستا از اپراتورها هم خواسته شده قیمت‌های خود را کاهش دهند و از این رو در این حوزه نیز با پایین آمدن 10 تا 30 درصدی قیمت‌ها مواجه هستیم. 

نامی در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات انجام شده در حوزه دولت الکترونیک را مهم خواند و با اشاره به اینکه کارها در این بخش با سرعت در حال انجام است ابراز داشت: دولت الکترونیک دولتی است که در 24 ساعت شبانه روز، هفت روز هفته و 365 روز سال به طور مستمر آماده پاسخگویی به مردم، سازمان‌ها، بین سازمان‌ها، کسبه و تجار و همه خانواده‌های ایرانی است.

وی با تأکید بر لزوم فعال شدن بخش گردشگری در دولت الکترونیک عنوان کرد: انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک بخش گردشگری نیز در دولت الکترونیک گنجانیده شود تا همه خانواده‌ها بتوانند از این استعداد و ظرفیت موجود بهره‌مند شوند.

نامی همچنین هدفش از انتخاب کاشان به عنوان نخستین سفر دوران وزارت خود را معنویت حاکم بر این شهر عنوان و خاطرنشان کرد: قصد داشتم تا با حضور در دیار مؤمنان که از امامزاده‌های جلیل‌القدری نظیر سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) و آقا علی عباس(ع) بهره‌مند است دوران مسئولیت و خدمت را با این فضای معنوی متبرک کنم.

انتهای پیام/2406/غ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول