اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به شیب‌دار بودن 38 درصدی سطح استان

ساماندهی آب‌های چهارمحال و بختیاری نیازمند تحقیقات کاربردی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شیب‌دار بودن‌ 38 درصد سطح استان ساماندهی و کاهش خروجی آب‌های چهارمحال و بختیاری نیازمند انجام تحقیقات کاربردی است.

ساماندهی آب‌های چهارمحال و بختیاری نیازمند تحقیقات کاربردی است

شکرالله عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: پروژه انتقال آب از سد چغاخور به صنایع شرق استان با هدف آبرسانی پایدار به صنایع در حال بهره‌برداری و در حال اجرای شرق چهارمحال و بختیاری در دست اجراست.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه آب به صورت ثقلی با دبی 350 لیتر در ثانیه از خروجی سد چغاخور تا ورودی تونل حلوایی انتقال داده خواهد شد.

عباسی با اشاره به اعتبارات این طرح، خاطرنشان کرد: اعتبار پروژه از محل منابع داخلی شرکت سهامی آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری تامین شده است.

مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح‌های مهر ماندگار این شرکت، ادامه داد: این شرکت طرح‌های مهمی همچون انتقال آب بن تا بروجن، سد و شبکه سورک و سد و شبکه غدیر باباحیدر را در دست اجرا دارد.

وی بر ضرورت تأمین اعتبارات لازم به‌ منظور بهره‌برداری از این طرح‌ها تأکید کرد و گفت: با توجه به توریستی بودن منطقه چغاخور و اشتغال‌زایی چشمگیر این طرح، حفاری تونل انتقال آب سبزه کوه به چغاخور توسعه پایدار این منطقه را به دنبال خواهد داشت.

عباسی در ادامه با تشریح موقعیت جغرافیایی و خاک استان، گفت: 38 درصد سطح استان چهارمحال و بختیاری شیب‌دار است و این امر افزایش هرز آب‌ها را به دنبال دارد.

این مسئول اضافه کرد: این میزان خروجی آب از استان در حالی است که هم‌اکنون سالانه بین 5 تا 7 میلیارد مترمکعب آب در استان تولید می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به خشکسالی و کاهش سطح روان آب‌ها و آب‎های زیرزمینی در چهارمحال و بختیاری، ساماندهی و کاهش خروجی آب‌های استان نیازمند انجام تحقیقات کاربردی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آب محور توسعه در استان است، بر برنامه‌ریزی برای استفاده از منابع آب استان برای تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی تاکید کرد.

انتهای پیام/68001/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول