اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لنجان در مجلس:

طرح کنونی انتقال آب اصفهان به یزد کارشناسی نشده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم لنجان در مجلس با بیان اینکه طرح انتقال آب اصفهان به یزد از ابتدا کارشناسی نشده بود، گفت: در مدیریت آب زاینده‌رود مشکلات هر سه استان مد نظر قرار بگیرد.

طرح کنونی انتقال آب اصفهان به یزد کارشناسی نشده است

مجید منصوری بیدکانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: دیروز جلسه کمیسیون امنیت ملی با حضور استاندار اصفهان برگزار و امروز نیز جلسه دیگری در این ارتباط برگزار می‌شود.

وی افزود: نمی‌توان مشکلات ایجاد شده درباره استان یزد را سناریویی از پیش تعیین شده دانست و به مسئولان اصفهانی این برچسب را زد که از این موضوع مطلع بوده‌اند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در این مدت فشار بیش از حدی به کشاورزان اصفهانی وارد شده است و قادر به تأمین زندگی خود نیستند، تاکید کرد: دولت باید سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهند تا هر چه زودتر تونل شماره سه بهشت‌آباد که کمتر از 50 متر به تکمیل آن مانده تکمیل شود و گرنه در کل استان اصفهان دچار مشکل می‌شویم.

وی با اشاره به صحبت‌هایی درباره باز کردن آب در فروردین‌ماه ادامه داد: ظرفیت آب پشت سد زاینده‌رود یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب است اما به قدری آب کم شده که نمی‌تواند کفاف آب آشامیدنی را نیز بدهد و این مسئله باعث شده آب شرب در مرحله دوم اهمیت قرار بگیرد.

منصوری تصریح کرد: قرار بود پس از حفر تونل شماره سه آب به استان یزد انتقال پیدا کند اما کار زودتر از موعد تعیین شده انجام گرفت.

وی اضافه کرد: طرح کنونی انتقال آب به یزد کارشناسی نشده و فاقد مدیریت صحیح  است که باعث شده هر دو استان اصفهان و یزد دچار مشکل شوند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت های فرماندار یزد درباره اینکه مردم اصفهان بدانند که آب انتقالی به آن اندازه زیاد نیست که باعث ایجاد بحران شود، تاکید کرد: آبی که به استان یزد انتقال پیدا می‌کند حداقل 60 میلیون لیتر در سال است که با توجه به مشکل آب اصفهان مقدار کمی نیست و می‌تواند بخشی از آب آشامیدنی خود استان را تأمین کند.

منصوری با بیان اینکه تهمت‌های برخی مسئولان یزد در خصوص طرح از پیش تعیین شده در وقایع اخیر و اهمال‌کاری مسئولان اصفهانی صحیح نیست، تاکید کرد: مشکل آب وجود دارد، الان مهم این است که نمایندگان استان‌ها و وزرا این مشکل را در جلسه مشترک امروز به گونه‌ای مدیریت کنند که مشکل هر دو استان رفع شود.

انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول