اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند خبر داد

حذف برکه بی‌هوازی برای کاهش بوی تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند از حذف برکه بی‌هوازی در راستای کنترل و کاهش بوی تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر خبر داد.

حذف برکه بی‌هوازی برای کاهش بوی تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند

مجید محمدنژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: هر نوع فرایندی که برای تصفیه فاضلاب به کار گرفته شود در نهایت مقداری بو از تصفیه‌خانه به مشام می‌رسد که تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند با روش تصفیه برکه تثبیت از نوع بی‌هوازی و هوازی باز و خط جریان به موازات یکدیگر نیز از این امر مستثنی نیست.

وی افزود: راه‌های پیشنهادی متعددی برای کاهش بوهای تولیدی از برکه‌ها وجود دارد که با بررسی شرایط حاکم بر تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بیرجند و تجمیع نظرات کارشناسان شرکت آب و فاضلاب روش «حذف برکه بی‌هوازی خط 2 تصفیه‌خانه» در دستور کار قرار گرفت.

مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند یادآور شد: این طرح با هدایت 40 درصد فاضلاب خام ورودی به برکه اختیاری خط 2 با استفاده از کانال کنار گذر از تاریخ 10 آبان‌ماه سال جاری آغاز شد.

محمدنژاد گفت: در طی این مدت تمام پارامترهای فاضلاب و بازدهی برکه، کنترل و با خط یک جریان مقایسه شد که مقایسه داده‌های آزمایشگاهی نشان داد که تاکنون حذف برکه بی‌هوازی تغییری در کیفیت نهایی پساب نداشته و در کنترل و کاهش بو تاثیر بسزایی داشته است.

انتهای پیام/69012/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول