اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

نمونه‌گیری 28 هزار موردی آب شهری در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد از نمونه‌گیری سالانه 28 هزار موردی آب شهری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

نمونه‌گیری 28 هزار موردی آب شهری در کهگیلویه و بویراحمد

علی‌جان صادق‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به تعداد مخازن ذخیره آب شرب کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد 32 مخزن ذخیره با حجم کلی 80 هزار مترمکعب در حال بهره‌برداری بوده و سه مخزن دیگر در دست ساخت است که با اتمام این پروژه‌ها حجم مخازن به 86 هزار و 500 مترمکعب خواهد رسید که با این وجود در حد استاندارد برخوردار از مخازن ذخیره می‌رسیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تصریح کرد: سه باب مخزن با حجم 28 هزار مترمکعب توسط شرکت آب منطقه‌ای احداث شده که مقرر شد در آینده نزدیک این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد.

صادق‌‌پور تعداد مشترکین آب و فاضلاب در سال گذشته را به ترتیب 107 هزار مشترک آب و 17 هزار و 500 مشترک فاضلاب عنوان کرد و گفت: در سال جاری با افزایش شبکه‌های آب و احداث فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر دهدشت و تحویل سه شهر از آبفای روستایی به شهری در حال حاضر تعداد مشترکین آب 117 هزار و 400 مشترک و 20 هزار مشترک فاضلاب در سطح این استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: این مدیریت علاوه بر تعداد مشترکین آبرسانی به 30 روستا با جمعیتی معادل 3 هزار و 100 مشترک در حال خدمات رسانی بوده و انتظار می‌رود با بهره‌برداری از نزدیک به 5 هزار و 600 واحد مسکن مهر به تعداد مشترکین آب و فاضلاب در آینده افزوده شود.

این مسئول ابراز داشت: سه واحد آزمایشگاهی میکروبی آب و یک واحد شیمیایی در این مرکز وجود دارد که نمونه‌های آزمایش روزانه، ماهانه و سالانه شیمیایی، میکروبی و فیزیکی در خصوص بهداشت آب صورت می‌گیرد و در مجموع تعداد نمونه‌گیری سالانه 28 هزار نمونه‌برداری بوده تا از کیفیت آب شرب اطمینان بیشتری حاصل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جاری با تجهیز و نوسازی آزمایشگاه مرکزی و ایجاد تمهیدات اخذ گواهینامه 17025 موجبات ارتقاء آن فراهم شد، که با افزایش کمی و کیفی نیروی انسانی متخصص در آزمایشگاه مرکزی استان و همچنین خرید تجهیزات لازم و استقرار سیستم‌های جدید کلرزنی کیفیت آب در سطح این استان ارتقاء پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/82011‌/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول