اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خبر داد

برپایی گفتمان‌های دینی در مدارس آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: گفتمان‌های دینی در مدارس و دانشگاه‌های آذربایجان غربی برپا می‌شود که استقبال خوبی نیز از آنها به عمل می‌آید.

برپایی گفتمان‌های دینی در مدارس آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام محمد فتاحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در این مجموعه انجام می‌گیرد برپایی گفتمان‌های دینی برای دانش‌آموزان، دانشگاهیان و سایر اقشار جامعه است به طوری که این جلسات از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا به بسیاری از سوال‌ها و شبهه‌های شرکت‌کنندگان در امور مختلف پاسخ‌های مناسب و کافی داده می‌شود.

وی ویژگی این جلسات را برقراری ارتباط و تعامل دو سویه دانست و افزود: این جلسات به صورتی تعریف و راه‌اندازی شده‌اند که افراد مختلف به راحتی سوال‌ها و ابهام‌های خود را مطرح کرده به دنبال آن از شخصی علمی و قابل اعتماد پاسخ مورد نظر را دریافت می‌کنند به طوری که می‌توان گفت این گفتمان‌های دینی تاکنون موفق عمل کرده‌اند، در مدارس و دانشگاه‌ها از آنها استقبال خوبی به عمل آمده است.

فتاحی به توزیع فرم نظرسنجی برای ارزیابی کیفیت جلسات اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه فرم‌های نظرسنجی بین دانش‌آموزان، مدیران مدارس و دانشگاهیان توزیع شده و آنها رضایت خود را از این برنامه‌ها اعلام کرده و در عمل نیز از این گفتمان‌ها استقبال به عمل آورده‌اند برای تداوم این فعالیت‌ها و کیفی‌سازی هرچه‌ بیشتر آنها تلاش می‌شود.

وی ادامه داد: نه ‌تنها از این دوره‌ها رضایت وجود دارد بلکه والدین تغییرهای محسوسی را در رفتار نوجوانان و جوانان خود شاهد بوده‌اند و این موارد را به کارشناسان اطلاع می‌دهند لیکن برای تداوم این جلسات در طول سال و با بهره‌گیری از اساتید و روحانیان برجسته تلاش می‌شود تا اثربخشی هرچه‌بیشتر این اقدامات را شاهد شویم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی موضوع گفتمان‌ها را آزاد ذکر کرد و گفت: براساس نیاز دانش‌آموزان و شرکت‌کننده‌ها موضوع مشخصی انتخاب شده و در آن زمینه به بحث و گفت‌و‌گو پرداخته می‌شود تا جایی که این احتمال وجود دارد در جلسات و مدارس مختلف موضوع‌های متفاوت با یکدیگر انتخاب شود.

وی در ارتباط با گفتمان دانشجویی نیز، اظهار داشت: برای پرباری هر چه بیشتر این جلسات بعضی مواقع از حضور اساتید صاحب‌نام کشوری و اساتید توانمند گفتمان‌های دینی نیز استفاده می‌شود لیکن افرادی به جلسات دعوت می‌شوند که توانایی‌ها و سطح علمی آنها ارزیابی شده است از طرف دیگر برای ارتقای مهارت‌های آنها هر سال دو کارگاه آموزشی در این ارتباط برپا می‌شود.

انتهای پیام/61002/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول