اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد -2:

دانشنامه مطبوعات ایران منتشر می‌شود/جشنواره مطبوعات دینی در قم برگزار شود

خبرگزاری فارس: معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سابقه حدود 180 ساله مطبوعات در ایران گفت: جلد نخست دانشنامه مطبوعات ایران تا پایان دولت دهم در 800 صفحه منتشر می‌شود.

دانشنامه مطبوعات ایران منتشر می‌شود/جشنواره مطبوعات دینی در قم برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس در قم، محمدجعفر محمدزاده در نشست صمیمی با اصحاب مطبوعات و خبرگزاری‌های استان به برخی از سئوالات نمایندگان رسانه‌های قم پاسخ داد و در ارتباط با انتشار ویژه‌نامه توسط روزنامه‌های سراسری در استان‌ها گفت: چاپ این وی‍ژه‌نامه‌های دارای شرایطی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه روزنامه سراسری نمی‌تواند نیازمندی‌ ویژه استان منتشر کند، اظهار کرد: انتشار آگهی‌نامه قوانینی دارد که ما آیین‌نامه آن را بازنگری، تصویب و مجدداً ابلاغ کردیم.

* آموزش خبرنگاران در سطح کشور بسیار خوب پیش می‌رود

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص آموزش به خبرنگاران گفت:‌ آموزش ما در حال حاضر در سطح کشور بسیار خوب پیش می‌رود اما اگر در استان ضعیف است ابتدا خودتان مقصر هستید زیرا باید این درخواست از جانب شما باشد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص سرای روزنامه‌نگاران خاطرنشان کرد: سرای روزنامه‌نگاران یک تشکل یا یک NGO نیست که در کنار کسی یا رقیب دیگری باشد.

محمدزاده با تاکید بر اینکه سرای روزنامه‌نگاران یک موسسه فرهنگی و یک ظرفیت جدید برای مطبوعات هر استان است که هیچ تعارضی با تشکل دیگری ندارد، یادآور شد: سرای روزنامه‌نگاران یک ظرفیت‌سازی است که مطبوعات و خبرنگاران می‌توانند از آن بهره لازم را ببرند.

* اختصاص بودجه به خانه مطبوعات برنامه محور است

وی اختصاص بودجه به خانه مطبوعات را نیز برنامه محور دانست و افزود: در صورتی که خانه مطبوعات به ما برنامه‌ای منسجم و کاربردی ارائه دهد ما بودجه آن را پرداخت می‌کنیم.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص برپا نشدن نمایشگاه و جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها در استان قم تصریح کرد:‌ قم ظرفیت برگزاری جشنواره‌ای در سطح ملی دارد به همین دلیل نباید به جشنواره استانی قانع شوید.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره طنز مطبوعات در خرم‌آباد و جشنواره مطبوعات زاگرس در ایلام گفت: قم نیز می‌تواند جشنواره تخصصی مطبوعات دینی را برگزار کند که ما نیز آماده همکاری در خصوص برگزاری این جشنواره هستیم.

* 500 نفر از خبرنگاران کارت گرفته‌اند

محمدزاده در ارتباط با درجه‌بندی خبرنگاران و مطبوعات گفت: کار رتبه‌بندی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران شروع شده است و تاکنون حدود 500 نفر کارت گرفته‌اند و این کار هر چند با کندی پیش می‌رود اما در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در 10 استان سرای روزنامه‌نگاران را افتتاح کردیم، اظهار داشت: اگر استان قم هم آمادگی داشته باشد آماده هستیم سرای روزنامه‌نگاران قم را هم افتتاح کنیم.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با بیمه خبرنگاران گفت: در حال حاضر در استان قم 68 نفر بیمه روزنامه‌نگاری هستند و اگر خبرنگاران دیگری شرایط لازم را دارند معرفی شوند تا هر چه زودتر آنها نیز زیرپوشش بیمه قرار گیرند.

* قم ظرفیت راه‌اندازی موزه مطبوعات دینی را داراست

وی قم را بهترین مکان برای راه‌اندازی موزه مطبوعات دینی دانست و ابراز داشت: اگر فضای مناسب فراهم شود ما نیز به برپایی این موزه کمک خواهیم کرد.

محمد‌زاده با اشاره به سابقه حدود 180 ساله مطبوعات در ایران یادآور شد: در همین ارتباط کارهای ابتدایی دانشنامه مطبوعات ایران از شش ماه قبل آغاز شد و امیدواریم تا پایان دولت دهم جلد نخست این دانشنامه در 800 صفحه منتشر شود.

وی بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت کاربردی و تخصصی تاکید کرد و گفت: من معتقدم هر ماه یک دوره آموزشی به صورت کاربردی و در موضوعاتی مثل ویراستاری، صفحه‌آرایی، تیتر، عکس، گرافیک، کاریکاتور و ... برگزار شود.

انتهای پیام/78010/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول