اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پیرانشهر خواستار شد

توجه به ظرافت‌های کار فرهنگی برای تداوم فرهنگ حجاب

خبرگزاری فارس: امام جمعه پیرانشهر گفت: توجه به ظرافت‌های کار فرهنگی برای تداوم فرهنگ حجاب در جامعه باید در دستور کار متولیان قرار گیرد.

توجه به ظرافت‌های کار فرهنگی برای تداوم فرهنگ حجاب

حجت‌الاسلام مصطفی محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هجوم جهان‌بینی غرب از عواملی است که تأثیر به‌سزایی در گسترش پدیده بدحجابی در برخی جامع اسلامی به عنوان یک انحراف اجتماعی می‌گذارد و این امر نیز منشأ بسیاری دیگر از انحرافات در جامعه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ناآگاهی جوانان از جهان‌بینی اسلام، پذیرش الگوهای غربی را که هیچ تناسبی با هویت اسلامی جامعه ندارد را سبب می‌شود که باید با تدوین برنامه‌های فرهنگی و تشویقی برای قرار گرفتن جوانان در مسیر ایمان کمک کرد.

خطیب جمعه پیرانشهر اذعان داشت: آگاهی از پایه‌های اصیل دینی باعث می‌شود تا آنان برای ابراز وجود نیاز به نمایش‌های غیر معمول و خارج از اعتقادات اصلی نداشته باشند و کامیابی‌های خود را در گرایش به ارزش‌های اسلامی جستجو کنند.

وی همچنین تدوین برنامه‌ریزی کاربردی برای رشد و بالندگی جوانان در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگ را خواستار شد و افزود: تقویت باورهای دینی جوانان و مشارکت همه دستگاه‌های متولی تدوین فرهنگ عمومی جامعه می‌تواند در تقویت باورهای دینی جوانان که مهم‌ترین سرمایه برای هر جامعه‌ای به شمار می‌رود، تأثیر به‌سزایی داشته باشد.

امام جمعه پیرانشهر بیان کرد: حجاب گوهر ارزشمند و گرانمایه‌ای است که انسان را مانند مروارید درون صدف حفظ می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت حفظ حجاب در جامعه تأکید کرد: حجاب برای جوانان ما محدودیت نبوده بلکه مصونیتی است که افراد جامعه به ویژه جوانان را از گزند ناهنجاری‌ها حفظ می‌کند.

حجت‌الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: جهان غرب برای مبارزه با اسلام اصیل و پویا، حجاب را محدودیت عنوان می‌کند تا ارزش‌ها و کرامات والای آدمی را از بین برده و انسان را موجودی صرفا مادی قلمداد کند.

انتهای پیام/61012/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول