اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان:

تقویت باورهای دینی معضلات اجتماعی را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی، ‌امنیتی استاندار گیلان گفت: تقویت اعتقادها و باورهای دینی موجب کاهش معضلات اجتماعی می‌شوند.

تقویت باورهای دینی معضلات اجتماعی را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت،‌ محمد اکبرزاده عصر امروز در نشست کار گروه تخصصی ‌اجتماعی، فرهنگی و خانواده استان در سالن شهید انصاری استانداری گیلان‌ اظهار کرد: پژوهش زمانی مؤثر است که برای آن راه کار داشته باشیم و اثربخشی آن را ببینیم.

وی با اشاره به اینکه اثربخشی پژوهش در اجرای طرح‌های اجتماعی و فرهنگی باید تداوم داشته باشد، تصریح کرد: باید به تقویت باورهای دینی و فرهنگی خانواده‌های بی‌بضاعت توجه ویژه‌ای شود.

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان با تاکید بر رسیدگی به حل مشکلات خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، اضافه کرد: قشر کم‌ درآمد بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان فرهنگی و اجتماعی جامعه هدف را بشناسند می‌توانند در اجرای طرح‌های فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

اکبرزاده تقویت اعتقادها و باورهای دینی در جامعه را موجب کاهش برخی از معضلات اجتماعی از جمله طلاق دانست و تصریح کرد: برای کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی باید کمیته‌های تخصصی تشکیل شود.

وی ادامه داد: با تشکیل این کمیته‌ها با آسیب‌شناسی راه کارهای کاهش معضل‌های اجتماعی ارائه و بررسی شود.

این مسئول به تقویت و تحکیم نظام خانواده تاکید کرد و یادآور شد: باید به این باور برسیم که اگر می‌خواهیم معضل‌های اجتماعی مانند طلاق از بین برود سازمان‌های مردم‌ نهاد در این راه تلاش کنند.

مدیرکل امور اجتماعی‌ و فرهنگی استانداری گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به اینکه عمده آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه ناشی از جهانی‌سازی فرهنگ غرب است، اظهار کرد: جهانی‌سازی فرهنگی در دستور کار کشورهای غربی قرار گرفته است.

عزیز پورعزیزی با بیان اینکه غرب با راه‌اندازی بالغ بر 70 شبکه فارسی‌زبان ماهواره‌ای و بمباران فرهنگی باورهای دینی ما را هدف گرفته است،‌ گفت: در سیاست‌گذاری رسانه‌ای در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب چندان موفق عمل نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در شکل‌گیری و حتی تغییر فرهنگ و نگاه یک جامعه دارند، خاطرنشان کرد: برنامه‌سازان تلاش کنند با بهره‌گیری از اصول روان‌شناختی و جامعه‌شناسی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که بیشترین تاثیر را بر مخاطب داشته باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان یادآور شد: رسانه‌های تصویری بیشتر از دیگر رسانه‌ها با مخاطب عام و خانواده سر و کار داشته باشند و برنامه‌های‌ خود را در راستای استحکام بنیان خانواده تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم و صاحب‌نظران از صدا و سیما به عنوان تاثیرگذارترین رسانه کشور انتظار بیشتری در راستای استحکام بنیان خانواده دارند،‌ اذعان کرد: رسانه ملی می‌تواند با برنامه‌های مناسب بر تقویت بنیان خانواده به عنوان زیربنای یک جامعه سالم تاکید داشته باشند.

پورعزیزی خاطرنشان کرد: رسانه ملی برای اصلاح آن‌چه که موجب انحراف سبک زندگی ما از شیوه ایرانی و اسلامی به طرف ارزش‌های غربی می‌شود برنامه‌ریزی کند.

به گزارش فارس، در جلسه مذکور هر یک از حاضران به ارائه پیشنهاد، راه کار و نظرهای خود درباره کاهش آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، ‌اعتیاد و... پرداختند.

انتهای پیام/2300/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول