اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برپایی مراسم یادواره

یاد و خاطره شهدای هلال احمر یزد گرامی داشته می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به برپایی نخستین یادواره شهدای هلال احمر استان یزد گفت: در این یادواره یاد و خاطره شهدای امدادگر گرامی داشته می شود.

یاد و خاطره شهدای هلال احمر یزد گرامی داشته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حمید پارساییان ظهر امروز در دیدار امدادگران جمعیت هلال احمر استان و دست‌اندرکاران برپایی یادواره شهدای امدادگر با امام جمعه استان یزد اظهار داشت: هلال احمر در طول دوران دفاع مقدس نقشی کلیدی و اساسی ایفا کرد و خدمات قابل توجهی از آموزش و اعزام امدادگر به جبهه‌ها گرفته تا شرکت در جنگ ارائه کرد.

وی با برشمردن برخی از خدمات و اقدامات امدادگران هلال احمر در دوران جنگ تحمیلی بیان کرد: اسکان موقت آوارگان، فراهم آوردن مایحتاج روزمره اولیه برای جنگ ‌زدگان و درمان آسیب ‌دیدگان و مجروحان جنگی، ارتباط بین اسرا و خانواده‌‌های آنها از جمله اقدامات هلال احمر در طول این دوران بوده است که در بسیاری موارد تا بعد از جنگ نیز ادامه داشت.

پارساییان خاطرنشان کرد: برگزاری این یادواره، یادی از تلاش‌ها، مجاهدت‌ها و فداکاری‌های این قشر تلاشگر و گرامی و داشت یاد و خاطره آنهاست.

وی با بیان اینکه در این یادواره، یاد و خاطره 9 شهید امدادگر هلال احمر استان یزد گرامی داشته می‌شود، افزود: سخنرانی مدعوین کشوری و استانی، برپایی نمایشگاه نقش هلال احمر در دفاع مقدس، نمایشگاه نامه‌های اسرای دوران دفاع مقدس برای نخستین بار که بین اسرا و خانواده‌هایشان از طریق جمعیت هلال احمر رد و بدل شده، نماهنگ شهدای امدادگر، رونمایی از تابلو نقاشی امدادگر شهید و ...از برنامه‌های این یادواره خواهد بود.

پارساییان از عموم مردم برای شرکت در این مراسم دعوت کرد و گفت: این یادواره با مشارکت و همراهی استانداری یزد، سپاه الغدیر استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری یزد، 22 اسفندماه جاری در سالن شهدای امدادگر هلال احمر برگزار می‌شود.

امام جمعه یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: راه و اندیشه‌های شهدای والامقام باید در جامعه هر چه بیشتر بسط پیدا کند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری با تاکید بر نقش مهم هلال احمر و امدادگران در دفاع مقدس، بر لزوم بزرگداشت شهدای امدادگر تاکید کرد.

وی برگزاری این یادواره‌ها را ضروری دانست و افزود: نسل امروز باید با روش‌های مختلف با ایثارگری‌ها و اتفاقاتی که در جنگ تحمیلی علیه ایران افتاد، آشنا شوند که یادواره‌ها می‌تواند یکی از منابع اطلاع‌رسانی در این زمینه باشد.

به گزارش فارس، این یادواره روز سه‌شنبه، 22 اسفندماه جاری از ساعت 8 تا 12 در سالن شهدای هلال احمر یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2464/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول