اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش و پرورش گلستان:

نهاد تربیتی یکی از دستاوردهای نظام اسلامی در حوزه فرهنگ است

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: نهاد تربیتی یکی از دستاوردهای نظام اسلامی در حوزه فرهنگ است.

نهاد تربیتی یکی از دستاوردهای نظام اسلامی در حوزه فرهنگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، منصور عتیقی در حاشیه همایش تجلیل از فعالان عرصه تربیت در گرگان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان با گرامیداشت هفته امور تربیتی اظهار داشت: یکی از کارهای بی‎نظیر دولت نهم و دهم در عرصه فرهنگ، احیای معاونت پرورشی است که بعد از یک وقفه کوتاه، جانی دوباره گرفت و فعالیت‎های خود را از سر گرفت.

وی تصریح کرد: یک وقفه چهار ساله شاید برای حذف یک نهاد کم باشد، اما در دنیای امروز به دلیل اینکه شتاب بالاست و اهمیت آن مبرهن می‎شود، این وقفه یک ضربه جدی بود.

هر یک‎سال و نیم علم 2 برابر می‎شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان متذکر شد: صد سال پیش، سرعت علم هر 50 سال دو برابر می‎شد اما در حال حاضر هر یک‎سال و نیم علم دو برابر می‎شود.

عتیقی با تاکید بر اینکه امور تربیتی در داخل لوله آزمایش قرار ندارد، بیان داشت: این نهاد مقدس یک کار انسانی بوده و با افکار جامعه سر و کار دارد و زمانی که چهار سال تعطیل شد در شرایطی که رشد علم روزافزون است ضربه سهمگینی به نظام تعلیم و تربیت و فرزندان این انقلاب زده است.

وی افزود: یکی از دستاوردهای بی‎نظیر جمهوری اسلامی ایران تاسیس نهاد تربیتی است که با کلام و ادبیات فاخر مقام معظم رهبری به عنوان صدقه جاریه شهیدان رجایی و باهنر نام گرفته است.

گفتمان‎های دانش‎آموزی و حاکمیت اخلاق از فعالیت‎های مثبت آموزش و پرورش گرگان

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان در خصوص فعالیت‎های پرورشی شهرستان گرگان گفت: فعالیت‎های شاخصی که در حوزه‎های مشاوره، قرآن و عترت، نماز، امور تربیتی، فرهنگی و هنری صورت گرفته سبب شد تا گرگان رتبه نخست را در فعالیت‎های پرورشی کسب کند.

عتیقی، برگزاری گفتمان‎های دانش‎آموزی، ترویج فرهنگ پرسش و پاسخ، نقدپذیری و حاکمیت اخلاق را از جمله فعالیت‎های مهم و مثبت از سوی آموزش و پرورش شهرستان گرگان برشمرد.

انتهای پیام/83001/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول