اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری تشکل‌ها

سلسله مباحث آزاد فکری در دانشگاه مازندران آغاز شد

خبرگزاری فارس: نخستین جلسه دوره جدید سلسله مباحث آزاد فکری با موضوع دانشگاه اسلامی پیش از ظهر امروز در دانشگاه مازندران برگزار شد.

سلسله مباحث آزاد فکری در دانشگاه مازندران آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، نخستین جلسه دوره جدید سلسله مباحث آزاد فکری پیش از ظهر امروز با حضور پرشور دانشجویان دانشگاه مازندران در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم انسانی و اجتماعی این دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه که با تلاش انجمن اسلامی مستقل و بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران برگزار شده بود، دانشجویان مختلف با حضور در جایگاه به بیان نظرات خود پیرامون موضوع برنامه که اسلامی شدن دانشگاه‌ها بود، پرداختند.

محمد فتاحی دانشجوی رشته جامعه‌شناسی دراین نشست گفت: برای رسیدن به دانشگاه اسلامی باید طوری برنامه‌ریزی شود که نه مقوله اسلام حذف شود و نه مقوله علم و این دو باید به‌صورت هم زمان استفاده شوند تا نتیجه مطلوبی حاصل شود.

وی افزود: جامعه ما به این علت که معیار مشخصی برای دین‌داری در آن تعریف نشده است هم‌اکنون به سمتی می‌رود که با وجود اینکه گرایش مردم به اسلام روز به روز افزایش می‌یابد اما شاخص‌هایی مانند اعتماد به یکدیگر و تظاهر و ریا دارای وضعیت اسف‌بارتری می‌شوند.

فتاحی ادامه داد: به وسیله علم به راحتی می‌توان صدق و کذب را مشخص کرد اما در بحث دین چون معیار مشخص و ملموسی برای دین نداریم، قرائت‌های سلیقه‌ای باعث شده است نتیجه مشخص و مطلوبی را از معیار دین نداریم.

در ادامه این جلسه علی رمضان‌نیا دانشجوی علوم سیاسی در جایگاه حاضر شد و در سخنانی گفت: ما اولین مردم و نظامی هستیم که خودمان نوع حکومت را مشخص کردیم و بعد با انتخاب افراد موردنظر خود چهارچوب آن را نیز مشخص کردیم.

وی افزود: دانشگاه‌های ما هم‌اکنون به سمت اسلامی شدن حرکت می‌کنند و این مقوله را نیز به خوبی انجام داده‌اند و نمونه بارز آن نیز شهدایی همچون شهید احمدی‌روشن است که در همین دانشگاه اسلامی رشد و پرورش یافت.

رمضان‌نیا در ادامه گفت: دانشجویان مومن و متعهد همین دانشگاه اسلامی بودند که با وجود تحریم‌ها توانستند به درجه‌ای از علم دست یابند که پیشرفته‌ترین پهبادهای آمریکایی را بدون هیچ خسارتی زمین‌گیر کنند.

در ادامه این مراسم مسعود رضایی دانشجوی رشته اقتصاد در جایگاه قرار گرفت و در سخنانی با طرح این سوال که چرا ما باید همواره سعی کنیم موضوعی را تحت موضوع دیگری داشته باشیم و چرا نمی‌توانیم دو موضوع مانند علم و دین را به‌صورت موازی مورد بررسی قرار دهیم، گفت: به دین باید نگاهی علمی شود، از این جهت که این دو مقوله به هم کمک می‌کنند تا خلاها و نقاط ضعف یکدیگر مشخص و برطرف شود.

انتهای پیام/86025/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول