اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور بهره‌برداری گازرسانی شرکت ملی گاز ایران خبر داد

راندمان پایین بخاری‌های گازسوز در ایران

خبرگزاری فارس: رئیس امور بهره‌برداری گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: راندمان وسائل گازسوز در ایران پایین‌تر از میانگین جهانی است.

راندمان پایین بخاری‌های گازسوز در ایران

بهزاد بابازاده در حاشیه در گردهمایی سالانه اعضای نظام مهندسی ساختمان بخش مکانیک استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با بیان اینکه ماموریت سازمان ما تامین گاز ایمن برای مشترکان تجاری، خانگی و صنعتی است، اظهار کرد: این ماموریت از اکتشاف تا توزیع به نحوی صورت می‌گیرد که دارای استانداردهای جهانی باشد.

بابازاده با تاکید بر اینکه این بخش در زمان مصرف در حوزه‌های مختلف با اشکال مواجه می‌شود، یادآور شد: به همین دلیل است که حوادث ناشی از گاززدگی و مصرف غیراستاندارد بخش خانگی رو به افزایش است.

وی با اشاره به اینکه مهندسان مکانیک و ساختمان مغز متفکر صنعت کشور هستند، یادآور شد: انتظاراتی داریم که این مهندسان به جای روزمرگی به فکر ابداع باشند.

بابازاده با اعلام اینکه در بخش مصرف تجهیزات امروزی دارای راندمان پایینی است، افزود: این شیوه باید با روش‌های جدیدی که در دنیا وجود دارد، تجهیز شود.

وی تاکید کرد: تولید تجهیزات گازسوز با راندمان بالا به ویژه در بخش خانگی از نیازهای امروز کشور است.

این مسئول با اشاره به اینکه اتفاقاتی که در بخش مصارف خانگی رخ می‌دهد مربوط به دودکش‌ها است، یادآور شد: تولید محصولات احتراقی در این وسائل کشنده است و باید توجه شود.

وی با اعلام اینکه تخلف انحراف در دودکش ایجاد می شود، تصریح کرد: باید از ابتدا بخاری از سیستم یکپارچه بدون درز استفاده شده و نحوه مناسب بهره‌برداری به مردم آموزش داده شود.

رئیس امور بهره‌برداری گازرسانی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: راهکارها در این بخش این است که وقتی پروانه صادر می‌شود بدانند که قرار است انرژی مورداستفاده چه باشد و حتما مقررات ملی ساختمان در ابتدا در آن ساختمان‌ها رعایت شود.

وی با اشاره به در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌ها چه اتفاقی رخ می‌دهد، افزود: در کشور 22 تا 25 میلیون بخاری گازسوز در کشور داریم که در حالت خوش‌بینانه نیمی از آن بهینه استفاده نمی‌شود.

بابازاده با اعلام اینکه در دنیا راندمان بخاری گازسوز تا 85 درصد است، یادآور شد: استفاده از روش‌های جایگزین در این بخش یک عزم جدی است.

وی از وجود تکنولوژی روش‌های جایگزین در ایران خبر داد و گفت: بحث مدیریت و تولید در این بخش است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای‌پیام/86011/ح30/ض1002/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول