اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده اصولگرای مجالس هشتم و نهم:

روند حرکتی مجلس نهم کندتر از دوره هشتم است / همبستگی اصولگرایان در مجلس هشتم بیشتر بود

خبرگزاری فارس: نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس با ارزیابی کار یک نمایندگان در طول یک سال اخیر گفت: روند حرکتی مجلس نهم در همه زمینه‌ها کندتر از مجلس هشتم بود.

روند حرکتی مجلس نهم کندتر از دوره هشتم است / همبستگی اصولگرایان در مجلس هشتم بیشتر بود

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به مناسبت یکمین سال‌روز انتخاب نمایندگان مجلس نهم از سوی مردم اظهار کرد: این مجلس هنوز یک‌سال بیشتر از عمر آن نگذشته که بخواهیم مقایسه دقیقی با مجلس هشتم از آن داشته باشیم.

نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما اگر بخواهم قیاسی در این زمینه به صورت گذرا کرده باشم باید بگویم که مجلس هشتم از هر حیث نسبت به این مجلس عملکرد بهتری داشت.

عضو اصولگرای مجالس هشتم و نهم شورای اسلامی با بیان این‌که تا 80 درصد این مجلس را اصولگرایان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: ولی با صراحت می‌گویم که اصولگرایان در مجلس هشتم از انسجام بیشتری برخوردار بودند.

وی به تشکیل دو مجموعه اصولگرایی به موازات هم در مجلس نهم اشاره کرد و گفت: رهروان ولایت و فراکسیون اصولگرایان این جریان را در مجلس به دو شق تقسیم کردند که در عملکرد آن تأثیر داشته است.

حجت‌الاسلام بزرگواری افزود: هر جا که اتحاد و همبستگی کمتر باشد به تبع حرکت‌ها کندتر می‌شود و من یکی از دلایل کندی کار این دوره از مجلس را به نسبت مجالس اصولگرای هفتم و هشتم همین موضوع می‌دانم.

وی عدم هماهنگی میان مجلس و دولت را در این دوره یادآور شد و گفت: من به نوبه خود یکی از دلایل این مشکل بزرگ را چند دستگی جریان اصولگرایی در مجلس می‌دانم که موجب شد نتوانیم بر این مشکل غلبه کنیم.

بزرگواری از بحث استیضاح‌ها و رأی دادن به وزرا در این مجلس سخن به میان آورد و گفت: اختلافات دولت و مجلس در این دوره به عینه مشاهد می‌شود و من باز هم دلیل آن را عدم هماهنگی مجموعه اصولگرایی مجلس می‌دانم. 

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی نظارت و قانون‌گذاری در مجلس گذشته را بیش از این مجلس دانست و گفت: به هر دلیل ما در این مجلس نتوانستیم آن‌گونه که مردم مطالبات داشتند آن‌ها را برآورده کنیم که یکی از دلایل آن مربوط به کمبود اعتبارات است.

انتهای پیام/2571/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول