اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیش‌بینی آیت‌الله خاتمی از جلسه مجلس خبرگان؛

تورم و انتخابات مباحث اصلی جلسه مجلس خبرگان

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود مسائلی چون گرانی و فشار اقتصادی در جلسه مجلس خبرگان مطرح شود ضمن اینکه بحث در خصوص انتخابات ریاست جمهوری هم در اولویت قرار خواهد داشت.

تورم و انتخابات مباحث اصلی جلسه مجلس خبرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید احمد خاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در قم در ارتباط با جلسه اعضای مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: هر دو سال یک بار تجدید انتخابات صورت می‌گیرد و هیئت رئیسه و اعضای کمیسیون‌ها طی رأی‌گیری جدید انتخاب می‌شوند.

وی افزود: در جلسه امسال قرار است ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز حضور داشته باشد ضمن اینکه سخنرانی پنج نفر از اعضای مجلس خبرگان در برنامه دیده شده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اعضای مجلس خبرگان در مسائل فرهنگی هم صاحب نظر هستند گفت: به نظر می‌رسد این جلسه مشترک با رئیس سازمان صدا و سیما تأثیر خوبی در ارتقای کیفی برنامه‌های رسانه ملی از نظر سطح فرهنگی داشته باشد.

وی ادامه داد: اعضای مجلس خبرگان برخاسته از متن مردم و همراه آنها هستند بنابراین پیش‌بینی می‌شود مسائلی چون گرانی و فشار اقتصادی در این جلسه مطرح شود ضمن اینکه وحدت میان سران قوا، اطاعت از رهبری و انتخابات ریاست جمهوری هم در اولویت قرار خواهد داشت.

خاتمی با بیان اینکه خبرگان رهبری به صورت مصداقی وارد انتخابات نمی‌شوند خاطرنشان کرد: دعوت و تشویق مردم به حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی از اصول کارهای انتخاباتی خبرگان محسوب می‌شود.

عضو مجلس خبرگانی رهبری در ارتباط با نحوه انتخاب رئیس این مجلس بیان داشت: افرادی که نامزد ریاست هستند در همان روز رأی‌گیری اعلام آمادگی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظر جامعه مدرسین در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری ابراز کرد: اعضای جامعه تاکنون بر کار فرهنگی به منظور حضور حداکثری و بانشاط مردم در این عرصه همکاری لازم را داشته‌اند ولی در خصوص کار مصداقی باید منتظر آینده بود.

خاتمی عنوان داشت: جامعه روحانیت مبارز نیز تشکلی محترم و همسوست اما به هر حال دو گروه وجود دارد؛ آیت‌الله مهدوی کنی با حضور در جامعه مدرسین دیدارهایی را صورت دادند و قرار بر این شد که برخی اعضای کمیسیون سیاسی جامعه مدرسین در کمیسیون سیاسی جامعه روحانیت مبارز و بالعکس تعامل برادرانه داشته باشند.

انتهای پیام/78004/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول