اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

رشد 37 درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از رشد 37 درصدی صادرات کالا از این استان به خارج از کشور خبر داد.

رشد 37 درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری

رحمت الله صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 357 میلیون تن کالا از این استان به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 37 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به کالاهای صادراتی این استان، افزود: لوازم خانگی، سیمان، کابل، موکت، روغن نباتی، کاشی، بادام، شکلات و نبات از جمله کالاهای صادراتی استان چهارمحال و بختیاری است که به کشورهای مختلف جهان صادر می‎شود.

صفری ادامه داد: ‌عراق، پاکستان، مالزی، افغانستان، هندوستان، امارات و کشورهای حوزه خلیج فارس از مهم‌ترین بازارهای هدف این استان به شمار می‎رود.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ضرورت توسعه صادرات غیرنفتی، اظهار داشت: در قرن حاضر سیر تکاملی توسعه جوامع و پیشرفت سریع در عرصه فناوری در زمینه‌های مختلف علمی، تاثیر بسزایی در نحوه زندگی و رشد اقتصادی به جای گذاشته است به‌طوری که این تحولات، ارتباط سریع ملت‌ها با یکدیگر و عدم تکیه بر اقتصاد بسته، صدور محصولات تولیدی و خدمات مهندسی و ... را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

وی اضافه کرد: دولت‌ها نیز به‌ منظور توسعه اقتصادی ناگزیر به اصلاح ساختار تولید خود شده و با توجه به نیاز تامین کالاها و مواد مصرفی مورد نیاز به امر بازاریابی و توسعه صادرات توجه خاصی مبذول دارند.

صفری صادرات را مناسب‌ترین راه عبور از مشکلات اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: بر این اساس توسعه صادرات عامل مهمی برای توسعه اقتصادی است، چرا که دستیابی به بازارهای خارجی امکان استفاده از ظرفیت کامل و تولید به مقیاس اقتصادی را فراهم کرده و در نتیجه کاهش هزینه تولید و تامین منافع مصرف‌کننده داخلی را به‌دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ایجاد تنوع در درآمدهای ارزی و افزایش مستمر سهم صادرات غیرنفتی از درآمد مذکور، نه تنها موضع کشور در توسعه صادرات غیرنفتی تقویت می‌شود بلکه به سبب اینکه فروش نفت در آن حالت تنها مجرای درآمدی کشور نیست، در صادرات و فروش نفت نیز موضع مستحکم‌تری می‌یابد، علاوه بر اینکه توسعه صادرات، بی‌تردید دارای اهمیتی استراتژیک برای اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/68001/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول