اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

صادرات محصولات پتروشیمی تولیدکنندگان را در مضیقه قرار می‌دهد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بخش زیادی از کارخانجات تولیدکننده به محصولات پتروشیمی وابسته هستند ولی به دلیل رشد قیمت ارز، تمایل به صدور محصولات پتروشیمی بیشتر است که این اقدام تولیدکنندگان را در مضیقه قرار می‌دهد.

صادرات محصولات پتروشیمی تولیدکنندگان را در مضیقه قرار می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شد و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد و همواره در تقویت تولید ملی همت کنیم.

وی افزود: مردم در مصرف کالاهای مورد نیاز خود باید از کالاهای ساخت داخل استفاده کنند و این امر کمک به رشد تولید ملی است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما باید اولویت را به تولیدات و محصولات داخلی کشور بدهیم و اگر طرحی در مجلس مطرح شود که محصولات کشاورزی را از داخل خریداری نکنیم و واردات بی‌رویه داشته باشیم، این طرح پیامدی جز تورم، نخواهد داشت و به صلاح کشور نیست.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: اگر محصولات کشاورزی و تولیدی داخل را خریداری نکنیم پس چه موقع و کجا می‌توانیم از قشر کشاورز و دامدار و تولیدکننده حمایت کنیم؟

وی با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدکننده داخلی ابراز داشت: باید با ایجاد مجموعه‌ها، تعاونی‌ها و یا شرکت‌های بازرگانی، تولیدات داخلی را خریداری و امکان صدور این کالاها را به خارج از کشور فراهم کنیم.

موسوی‌نژاد اظهار داشت: چه اشکالی دارد محصولات و تولیدات کشاورزان و دامداران محروم و بی‌بضاعت را خریداری کنیم تا ضمن تقویت آنها برای آنها ایجاد انگیزه کند.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از صادرات برخی محصولات پتروشیمی گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از کارخانجات تولیدکننده و مرتبط با صنعت کشاورزی به محصولات پتروشیمی وابسته و نیازمند هستند ولی به دلیل رشد قیمت ارز که منافع بیشتری دارد، تمایل به صدور محصولات پتروشیمی بیشتر است.

موسوی‌نژاد افزود: این سیاست، تولیدکنندگان ما را در مضیقه قرار می‌دهد و به توقف کار تولید می‌انجامد.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: اگر تولیدات داخلی در داخل کشور خریداری شود، مجموعه تولید را چه در حوزه دامداری و چه در حوزه کشاورزی و حتی دیگر حوزه‌ها توانمند کرده‌ایم.

وی گفت: با این طرح هم کمک و مساعدت به حوزه تولید می‌شود و هم منجر به نشاط، شادابی و بالا رفتن انگیزه کشاورز می‌شود، از آن طرف کسانی که محروم و مستضعف هستند و امکان خرید حداقل‌های زندگی را ندارند و قدرت خرید آنها پایین آمده است؛ از حیث تامین کالاهای اساسی زندگی دچار مشکل نمی‌شوند.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز همه باید دست به دست هم دهیم و در مسیر رشد و بالندگی ایران اسلامی گام برداریم.

انتهای پیام/2451/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول