اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت کرمان خبر داد

افزایش 10 برابری پوشش بیمه در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: چتر بیمه بر سر مردم استان کرمان 10 برابر بازتر شده است.

افزایش 10 برابری پوشش بیمه در کرمان

محمد جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: اداره کل بیمه خدمات درمانی در شهریور ماه سال جاری به کار خود پایان داد و تمام آورده‌های خود را تحویل اداره کل بیمه سلامت داد.

وی با بیان اینکه از ابتدای مهر ماه سال جاری بیمه سلامت جایگزین بیمه خدمات درمانی شد، ابراز داشت: بیمه خدمات درمانی از سال 74 تا 91 فعالیت کرد.

جعفری با اشاره به شاخص‌های عملکرد بیمه خدمات درمانی در استان کرمان تصریح کرد: در ابتدای آغاز به کار این مجموعه فقط 170 هزار بیمه شده در استان کرمان وجود داشت که این رقم در زمان تحویل بیمه خدمات درمانی به بیمه سلامت یک میلیون و 700 هزار بیمه شده رسید و چتر بیمه بر سر مردم استان کرمان 10 برابر بازتر شده است.

وی با بیان اینکه نقاط دسترسی مردم به جایگاه‌های بیمه نیز در استان کرمان افزایش یافته است، عنوان کرد: جایگاه‌های بیمه در سال 74 فقط در مرکز استان کرمان وجود داشت و به تدریج در شهرهای اصلی گسترش یافت.

این مسئول افزود: در حال حاضر بیش از 50 نقطه ارتباطی برای دسترسی آسان‌تر مردم برای دریافت خدمات بیمه‌ای در استان کرمان دایر شده است و بیشتر این دفاتر ارتباطی آنلاین شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: خدماتی مانند تعویض دفترچه بیمه در دفتر آی‌سی‌تی روستاهای دورافتاده کرمان به اندازه زمان انجام کار در مرکز استان است.

جعفری از عضویت بیمه سلامت استان کرمان در شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: بیمه سلامت استان کرمان همچنین مسئول شورای هماهنگی بیمه سلامت استان‌های جنوب ایران و  مسئول شورای هماهنگی سازمان‌های بیمه پایه درمان استان است.

وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده با 300 پزشک و 200 ماما در 190 مرکز بهداشتی و درمانی استان کرمان با همکاری چهار دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت استان کرمان بیان کرد: یک میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت بیمه شده به صورت مستقیم و 400 هزار نفر به صورت غیر مستقیم از مزایای تیم سلامت در روستاها استفاده می‌کنند.

جعفری اذعان داشت: در هر ماه معادل 1.5 میلیارد تومان تعهد بیمه‌ای است که به تیم‌های سلامت پرداخت می‌کنند و مطالبات تمام پزشکان خانواده در استان کرمان تا پایان اسفند ماه در ابتدای این ماه پرداخت شده است.

انتهای پیام/80019/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول