اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی جشنی باشکوه

150 دانش‌آموز لنده‌ای مکلف به انجام عبادات شدند + تصاویر

خبرگزاری فارس: طی جشنی باشکوه 150 دانش‌آموز دختر لنده‌ای به سن تکلیف رسیدند.

150 دانش‌آموز لنده‌ای مکلف به انجام عبادات شدند + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، سیدعیسی تقوی‌فرد عصر امروز در مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر مقطع سوم ابتدایی شهرستان لنده با تبریک این روز به دختران اظهار داشت: خداوند براى آنکه ما به سعادت برسیم و راه صحیح زندگى را بشناسیم، هم در وجود ما «عقل» قرار داده و هم توسط پیامبران «دین» فرستاده تا با عمل به راهنمایی‌هاى عقل و دین، انسان‌هایى کامل و سعادتمند شویم.

وی ادامه داد: همه باید بدانیم که آن‌چه را خداوند بر ما «واجب» ساخته و از ما خواسته است که عمل کنیم، کارهاى نیک، سودمند و مفید براى ما و جامعه بوده و آن‌چه را که «حرام» دانسته و از آن نهى فرموده، کارهاى ناشایست و زیان‌آور است که براى جسم و روح و جامعه ما ضرر دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش لنده خاطرنشان کرد: از این جهت، کسى به سعادت مى‌رسد که در اجراى فرمان خدا کوشا باشد و دقیقاً دستورهاى دینى را که دستور خداوند است، انجام دهد.

جشن تکلیف عید آغاز بندگی حقیقی است

تقوی‌فرد تصریح کرد: ما براى هر عید یا هر مناسبت خوب که از طرف پروردگار نعمتى به ما رسیده باشد، جشن مى‌گیریم تا بدین وسیله سپاسگزارى و شکر و شادى خودمان را نشان دهیم.

وی افزود: به تکلیف رسیدن، یک عید به حساب مى‌آید، چون از نظر عقلى و جسمى به حدى رسیده‌ایم که خداوند به ما دستور مى‌دهد و ما خوشحالیم که خواسته‌ها و دستورهاى او را اطاعت کنیم و بنده شایسته او به حساب آییم.

توجه بزرگان دینی به جشن تکلیف

رئیس اداره آموزش و پرورش لنده با بیان اینکه جشن تکلیف عید آغاز بندگی حقیقی است، یادآور شد: بعضى از دانشمندان بزرگ اسلامى هم در گذشته، روز تکلیف خود را با مراسمى که برگزار مى‌کردند، جشن مى‌گرفتند، مثل «سید بن طاووس» که به فرزندان خود سفارش مى‌کردند، این روز بزرگ را جشن بگیرند.

وی، خاطره جشن تکلیف را یک خاطره شیرین تربیتى و معنوى دانست و گفت: مناسب است که نوجوانان عزیز، تاریخ دقیق تولد خود را بدانند تا بتوانند روز مکلف شدن خود را طى مراسمى جشن بگیرند و شادى کنند.

جشن تکلیف شکرانه تکلیف است

تقوی‌فرد متذکر شد: غیر از آنچه در مراسم «جشن تکلیف» اجرا مى شود، خوب است خود دختر یا پسرى که به سن تکلیف می‌رسند، به شکرانه و سپاس این نعمت الهی چند کار مهم از جمله سجده شکر برای سلامت و نعمت تکلیف به کمک به نیازمندان و دادن صدقه، پناه بردن به خدا از شر شیطان و کمک‌خواهى از خدا و دعا براى موفقیت در انجام وظیفه را از خداوند طلب کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه دین اسلام آسان‌ترین دین الهی است، به شرایط تکلیف اشاره کرد و گفت: در دین اسلام در صورتى انسان موظف است، دستورهاى دینى و واجبات را انجام دهد و حرام‌ها را ترک کند که شرایطی از جمله، بلوغ، عقل، علم و قدرت لازم را داشته باشد.

کارمندان امور تربیتی افسران جنگ نرم هستند

رئیس آموزش و پرورش لنده در ادامه به سالروز تأسیس امور تربیتی در آموزش و پرورش اشاره کرد و اذعان داشت: امروز سال‌روز صدقه جاریه شهیدان رجایی و باهنر بوده که با همت و تلاش خود درخت تنومند امور تربیتی را به عرصه علم و دانش وارد ساختند.

تقوی‌فرد در پایان ابراز داشت: کارمندان امور تربیتی بسان افسران جنگ نرم بوده که دانش‌آموزان را با آئین صحیح زندگی و به استفاده از تعالیم اسلامی راهنمایی می‌کنند.

انتهای پیام/82013/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول