اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیماری‌های گندم در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور بررسی شد

برنامه‌ریزی برای افزایش میانگین عملکرد گندم از 3 به 4 تن در هکتار

خبرگزاری فارس: در بررسی بیماری‌های گندم در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، برنامه‌ریزی برای افزایش میانگین عملکرد گندم از 3 به 4 تن در هکتار در دنیا مطرح شد.

برنامه‌ریزی برای افزایش میانگین عملکرد گندم از 3 به 4 تن در هکتار

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صبح امروز در نشستی با حضور متخصصان مرکز سیمیت در سالن اندیشه موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، گزارشی از گندم و بیماری‌های آن توسط دکتر مظفر روستایی ارائه شد.

این نشست به مدت سه روز و با شرکت دکتر راوی سینگ و دکتر مارتا لوپز دو نفر از متخصصان مرکز سیمیت همچنین تعدادی از کارشناسان گندم از موسسات تحقیقاتی اصلاح بذر، موسسه دیم، ثبت و گواهی بذر و بیوتکنولوژی در کرج (موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر) برگزار شد.

بر پایه این گزارش، در این نشست ابتدا گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای تحقیقاتی گندم آبی و دیم ارائه شد.

دکتر راوی سینگ مسئول برنامه اصلاح گندم و متخصص بیماری‌ها نیز در این نشست به تشریح برنامه‌ها و اهداف این مرکز بین‌المللی برای افزایش تولید گندم از 630 میلیون تن به 730 میلیون تن (افزایش میانگین عملکرد گندم از سه به چهار تن در هکتار در دنیا) تا سال 2020 میلادی پرداخت و گفت: برنامه‌ها، متدولوژی اصلاح گندم و بیماری‌ها برای رسیدن به این هدف مهم تبیین و ارائه شده است.

برپایه این گزارش، دکتر مارتا لوپز نیز در این نشست مسائل مربوط به فیزیولوژی گندم و نحوه استفاده از صفات و پارامترهای فیزیولوژی در اصلاح گندم را برای حاضران تشریح کرد.

در طول دوره برگزاری نشست، برنامه‌های ارائه شده توسط کارشناسان و محققان ایرانی مورد بحث قرار گرفت و در خاتمه نشست تبادل نظر در خصوص نحوه تهیه و ارائه پروژه‌های تحقیقاتی گندم برای اخذ اعتبار از مرکز سیمیت مورد بررسی قرار گرفت. 

انتهای پیام/60001/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول