اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نزدیک شدن به فصل بهار صورت گرفت

آغاز فصل زراعی شالیکاران شمال/ برنج‌کاران مازندرانی دست به کار شدند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: شخم و شیار و آب تخت اراضی شالیزاری مازندران در شهرستان آمل برای فصل جدید زراعی آغاز شده است.

آغاز فصل زراعی شالیکاران شمال/ برنج‌کاران مازندرانی دست به کار شدند

مرتضی امینی‌نیاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل اظهار کرد: در سال زراعی جدید، 17 هزار و 400 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان آمل شخم و شیار شد که از این میزان 7 هزار و 700هکتار آن نیز آب تخت شده است.

وی تصریح کرد: با احتساب 9 هزار و 900 هکتار شخم و شیار کشت دوم در مجموع 27 هزار و 300 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان آمل شخم و شیار شده است.

امینی افزود: همچنین برای کشت بهاره برنج بیش از 6 هزار و 784 تن کود اوره و 2 هزار و 469 تن کود فسفات و 2 هزار و 130 تن کود پتاس خریداری و بین کشاورزان برنج کار توزیع شده است که در نتیجه 80 درصد از کود مورد نیاز اوره و 50 درصد از کود مورد نیاز فسفات کشاورزان تامین و توزیع شد و بقیه آن به محض خریداری تامین و توزیع می‌شود.

وی گفت: در همین راستا 320 تن بذر فجر، 430 تن بذر شیرودی و 5 تن بذر ندا برای کشت در اراضی شالیزاری شهرستان خریداری و آماده توزیع است.   

مدیر جهاد کشاورزی آمل همچنین با اشاره به نوسازی و بهسازی شش واحد شالیکوبی در این شهرستان بیان کرد: به منظور کاهش ضایعات، توسعه فرآوری و ارتقای فناوری در صنایع تبدیلی در سال جاری از سوی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آمل 6 واحد از شالیکوبی‌های شهرستان نوسازی و بهسازی شده است.

وی یادآور شد: ارتقای فناوری صنایع تبدیلی و تکمیلی برنج، کاهش مصرف و بهینه‌سازی سوخت در واحد شالیکوبی، بهبود و انبارداری، ذخیره‌سازی، کمک به ایجاد اشتغال، کمک به خودکفایی و کاهش وابستگی به واردات برنج از اهداف کلی برنامه پنجم توسعه بخش کشاورزی محسوب و در این راستا در سال جاری 6 واحد کارخانه شالیکوبی در شهرستان آمل با تسهیلاتی بیش از 10 میلیارد ریال بهسازی و نوسازی شده است.

وی گفت: در شهرستان آمل 164 واحد کارخانه شالیکوبی فعال وجود دارد که از این میزان 10 درصد آن مدرن و نیمه مدرن است.

انتهای ‌پیام/86011/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول