اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انواری:

بزرگترین جنجال‌ها با یک جمله ولی فقیه از بین می‌رود

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی گفت: بزرگ‌ترین جنجال‌ها با یک سخن و یک سخنرانی ولی فقیه از بین می‌رود و همه چیز به حالت اولیه خود برمی‌گردد.

بزرگترین جنجال‌ها با یک جمله ولی فقیه از بین می‌رود

حسین انواری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، نفوذ کلام را خصلت انسان‌های بزرگ و با اخلاص دانست و اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری دو شخصیت از این دست هستند که نفوذ کلام آنها زبانزد است.

سرپرست کمیته امداد حضرت امام خمینی افزود: حرف‌هایی که حضرت امام و رهبر معظم انقلاب می‌زنند را هر فرد دیگری و هر سخنرانی هم می‌تواند بزند ولی اینکه چرا سخن این دو بزرگوار این همه تأثیرگذار و نافذ است دارای یک راز و رمز است.

وی گفت: اخلاص و باخدا بودن راز این همه نفوذ‌ و اثرگذاری در کلام امام و رهبری است که باید آن را قدر بدانیم.

انواری با اشاره‌ای گذرا به برخی حوادث و جنجال‌ها در کشور ابراز داشت: بزرگ‌ترین جنجال‌ها با یک سخن و یک سخنرانی ولی فقیه برطرف می‌شود و همه چیز به حالت اولیه خود بر می‌گردد.

این مسئول حمایتی در کشور با طرح این سئوال که راز نفوذ کلام امام و رهبری در قلوب مردم چیست، ادامه داد: در جدال‌های میان دولت و مجلس که همه چیز به هم ریخته بود شاهد بودیم که رهبر معظم انقلاب در یک کلام فرمودند: چیزی نیست و دیدیم که همه چیز به روز اولش برگشت و گویی در این مملکت اتفاقی نیفتاده بود.

*انسان بزرگ ارزشش را از پست و مقام نمی‌گیرد

وی با بیان اینکه مثال‌های زیادی از این دست وجود دارد، تصریح کرد: ارزش برخی افراد به پست و مقام آنها است ولی ارزش برخی جایگاه‌ها و پست‌ها زمانی است که یک انسان بزرگ در آن قرار بگیرد.

سرپرست کمیته امداد اخلاص و کار برای خدا را ارزش واقعی انسان‌های بزرگ خواند و تأکید کرد:‌همه ما باید به گونه‌ای باشیم که وقتی به یک پست و مقام می‌رسیم به آن ارزش و شکوه بدهیم و این هم محقق نمی‌شود جز با انجام دستورات الهی و آنچه که مورد رضایت خداوند است نه آن چیزی که خودمان مایلیم و خودمان دوست داریم انجام دهیم.

انواری افزود: انسان هیچ وقت نباید یادش برود که هر چه دارد از آن خدا است که با یک چشم به هم زدن از او گرفته می‌شوند بلکه باید به کمک داشته‌های خود به آنچه نداریم برسیم.

وی با ذکر مثالی در مورد پزشک حاذقی که با یک تصادف کوچک دنیای معلومات و علمش می‌پرد، عنوان کرد: ما نباید فکر کنیم که کارهایی که انجام می‌شود را خودمان انجام می‌دهیم بلکه باید بدانیم که ما نقش یک لامپ را داریم که نور دادن آن مشروط به وجود جریان برق و روشن کردن کلید آن است.

سرپرست کمیته امداد ادامه داد: باید تلاش کنیم که خودمان را به منابع نور الهی وصل کنیم.

انواری در بخش دیگری از سخنانش سختی‌های دنیوی را در محل زندگی و کار آزمون الهی خواند و خاطرنشان کرد: اگر مؤمن سختی‌ها و بلاها را آزمون الهی بداند به کمک خداوند نیز از این سختی‌ها عبور خواهد کرد.

انتهای پیام/82005/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول