اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنعت و تجارت کهگیلویه عنوان کرد

پیشتازی کهگیلویه در اجرای طرح شبنم / سیاست یک بام و دو هوا اثربخش نیست

خبرگزاری فارس: رئیس صنعت و تجارت کهگیلویه از پیشتازی این شهرستان در اجرای طرح شبنم در استان خبر داد.

پیشتازی کهگیلویه در اجرای طرح شبنم / سیاست یک بام و دو هوا اثربخش نیست

 به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سیدباقر افشین صبح امروز در حاشیه بازرسی از بازار دهدشت با اشاره به اینکه در راستای آشنایی اصناف و بازاریان با طرح شبنم بیش از شش هزار نسخه اطلاعیه در بین صنوف توزیع شد اظهار داشت: شهرستان کهگیلویه از لحاظ اجرای طرح شبنم و نظارت بر انجام آن پیشتاز است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه با بیان این‌که در هفته‌های اخیر 12 پرونده قاچاق کالا از طرف بازرسان صنعت و معدن تنظیم و به تعزیرات حکومتی فرستاده شد، ابراز داشت: بیشتر این پرونده‌ها در زمینه قاچاق سیگار، مواد آرایشی بهداشتی بدون برچسب است.

افشین یادآور شد: در همین زمینه شش هزار نخ سیگار و 300 قلم مواد آرایشی بهداشتی بدون برچسب شبنم از سطح بازار جمع‌آوری شد.

وی عدم اجرای صحیح و جامع طرح شبنم در شهرستان‌های اطراف و استان‌های مبدأ بازار کهگیلویه را مهم‌ترین عامل توزیع کالای قاچاق در کهگیلویه عنوان کرد و افزود: همین مسئله باعث ایجاد مشکلات فراوان برای مردم و بازاریان و به تبع بازرسان صنعت و تجارت شده است.

در بازارهای مبدا کهگیلویه طرح شبنم وجود خارجی ندارد

این مسئول در صنعت و تجارت کهگیلویه خاطرنشان کرد: در مناطق بندری به خصوص بنادر استان بوشهر که اصلی‌ترین مبدا خرید کالای عمده فروشان و تجار کهگیلویه است چیزی به عنوان طرح شبنم عملا وجود خارجی ندارد و در اکثر موارد بازاریان مجبور به خرید آن هستند.

افشین اذعان داشت: این دوگانگی در اجرای طرح شبنم اصلی‌ترین آسیبی است که به این طرح وارد است و باید به فکر چاره‌ای اساسی برای رفع آن بود.

سیاست یک بام و دو هوا در اجرای طرح شبنم در نقاط مختلف کشور

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت کهگیلویه از این شیوه یک بام و دو هوا در اجرای طرح شبنم در نقاط مختلف کشور به شدت انتقاد کرد و افزود: این مردم و بازاریان هستند که چوب برخی بی‌تدبیری را می‌خورند.

وی تاکید کرد: امیدواریم که مسئولان استان‌های همجوار مانند بوشهر، خوزستان و فارس نسبت به اجرای طرح شبنم در بازار خود با جدیت وارد شوند چرا که در این میان تنها بازاریان و مردم شهرستان‌هایی چون کهگیلویه باید متضرر شوند.

برچسب‌گذاری فله‌ای آب در هاون کوبیدن است

وی در ادامه بیان کرد: در برخی از موارد مشاهده می‌شود که برچسب‌گذاری طرح شبنم کارایی چندانی ندارد و در بسیاری از موارد عمده فروشان و وارد کنندگان به صورت فله‌ای برچسب‌هایی را روی اجناس می‌گذارند بدون این که مشخصات آن را ثبت کنند.

انتهای پیام/82008/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول