اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ابراهیمیان در مراسم اربعین پدر 2 شهید مازندران:

مرگ شهدا با فضیلت‌ترین مرگ هستی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در دانشگاه منطقه سه کشور گفت: مرگ شهدا با فضیلت‌ترین مرگ هستی است که سبب آمرزش گناهان شهید و ارتقای درجه او نزد خداوند می‌شود.

مرگ شهدا با فضیلت‌ترین مرگ هستی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بابل، حجت‌الاسلام سید حسین ابراهیمیان در مراسم اربعین مرحوم حاج آقا بزرگ نیازآذری و یادمان چهار شهید خاندان نیازآذری در گلزار شهداکتی غربی این شهرستان اظهار داشت: مرحوم حاج آقا بزرگ نیازآذری پدری بزرگوار، مرد جبهه و جنگ و پاسدار رشید اسلام، معلمی دلسوز و پدر دو شهید یادگار دفاع مقدس بود.

وی به حقیقت مرگ اشاره کرد و افزود: اینکه فلسفه مرگ چیست و چرا به عنوان وحشتناک‌ترین پدیده در ذهن بشر است چیزی است که در طول تاریخ مکاتب زیادی به آن پاسخ دادند.

ابراهیمیان بیان داشت: پاسخ اسلام بر اساس آیات و روایات به عنوان حیات‌بخش‌ترین مکتب به این سئوال این است که مرگ پایان زندگی نبوده بلکه آغاز یک زندگی است، زندگی جدید و جاوید ما با مرگ نمی‌میرد و از حیات موقت به حیات جاودانه منتقل می‌شود و پنج عالم مختلف را برای تکامل طی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: انسان نیامد تا بمیرد، آمد تا بماند، این انسان است که مرگ را می‌چشد و از بین می‌برد نه اینکه مرگ انسان را بچشد، مرگ از مقوله نیستی نیست بلکه از مقوله هستی است.

این مسئول گفت: بزرگ‌ترین نعمتی که خدا آفرید مرگ است، زیباترین پدیده‌ای  که خدا آفرید مردن است، امام صادق(ع) مرگ را به پنج علت نعمت می‌داند، اگر مرگ نبود زمین گنجایش انسان‌ها را نداشت و زندگی بسیار خسته‌کننده بود و همه آرزوی مرگ می‌کردند.

وی ادامه داد: انسان‌ها با اینکه می‌دانند به زودی از دنیا سفر خواهند کرد این همه بر سر مال و منال دنیا می‌جنگند اگر می‌دانستند جاودانه هستند چه می‌کردند، یاد مرگ و معاد مهم‌ترین عامل کنترل‌کننده بشر است و از آرزوهای طول و دراز انسان می‌کاهد.

این مسئول تصریح کرد: انسان تنها پدیده نظام آفرینش است که از بین میلیاردها موجود هستی بعد از سیر نزولی دوباره سیر صعودی را طی خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل اذعان داشت: اسلام ترس از مرگ را به سه علت عدم آگاهی و شناخت انسان به حقیقت مرگ، شدت وابستگی به دنیا و نداشتن توشه کافی برای آخرت می‌داند.

ابراهیمیان با اشاره به اینکه مرگ دل‌ها، مرگ جامعه، مرگ طبیعی و مرگ با عزت شهدا چهار نوع مرگ از منظر اسلام است، اظهار داشت: مرگ شهدا با فضیلت‌ترین مرگ هستی است که سبب آمرزش گناهان شهید و ارتقای درجه او نزد خداوند می‌شود.

انتهای پیام/86009/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول