اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختری هشدار داد

توزیع بروشور و جزوه‌های تبشیر مسیحی در کشور/ تبلیغات گسترده وهابیت در تهران و کرج

خبرگزاری فارس: دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به فعالیت گسترده وهابیت در نقاط مختلف کشور گفت: این فرقه تبلیغات گسترده‌ای در تهران و کرج انجام می‌دهد که باید برای مقابله با آن فکری کرد.

توزیع بروشور و جزوه‌های تبشیر مسیحی در کشور/ تبلیغات گسترده وهابیت در تهران و کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه نمایشگاه تبلیغ گروهی که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین دستاوردهای این نمایشگاه‌ها، احصاء کمبودها و چالش‌هایی است که با آن روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به حضور 300 میلیون شیعه در دنیا ابراز کرد: در حال حاضر 3 هزار فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های جهان در جامعة ‌المصطفی تحصیل می‌کنند که پس از پایان تحصیل به کشورهای خود برای تبلیغ اسلام باز می‌گردند و ما از آنها پشتیبانی می‌کنیم.

بسیاری از روستاهای کشور فاقد مسجد هستند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به ارتباط این مجمع با بیش از 115 کشور جهان گفت: بیش از 350 موسسه و مرکز شیعی در کشورهای مختلف فعالیت دارند که با ما در ارتباطند.

وی با اشاره به نیازهای جامعه امروز و تامین نیاز این کشورها از طریق کتاب، اعزام مبلغ و تربیت دانشجو در امر دین عنوان داشت: با وجود وضعیت خوب تبلیغی نسبت به گذشته و چشمگیر بودن آن اما در بسیاری از مناطق کشور با مشکلات تبلیغی مواجه هستیم.

اختری تصریح کرد: بسیاری از روستاهای کشور فاقد مسجد هستند و از سوی دیگر تهاجم شدید و گسترده‌ای از سوی دشمنان آغاز شده است.

وی در بیان مصداق این فعالیت‌ها عنوان کرد: در بسیاری مناطق بروشورها و جزوه‌های کوچک تبشیر مسیحی به صورت رایگان به درب منازل ارسال می‌شود که البته چیز جدیدی نیست.

وهابیت به طور گسترده در تهران و کرج فعالیت می‌کند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: فرقه وهابیت و دیگر فرقه‌های ضاله به طور گسترده در کشور در حال فعالیت هستند به گونه‌ای که فعالیت و تبلیغات اینها در تهران و استان البرز قابل احصا نیست.

وی از گسترش تبلیغات وهابیت در نقاط مختلف کشور و رشد قارچ‌گونه آن ابراز نگرانی کرد و گفت: در خرمشهر یا آبادان یک روحانی که از سیستان و بلوچستان می‌آمد در مسجدی نماز جمعه اقامه کرده و تبلیغ وهابیت می‌کرد که خوشبختانه شناسایی و رانده شد.

اختری به فعالیت مدعیان دروغین مهدویت در داخل کشور اشاره کرد و گفت: با این حجم فعالیت ضد دین، ضرورت تبلیغ بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود و البته بالاترین مسئولیت برای پیامبران تبلیغ دین خدا بوده و حکمت ارسال رسل تبشیر و تنذیر است.

توجه به نیازمندی‌های جهان مهم‌ترین مسئله در تبلیغ

وی با اذعان به کمبود فعالیت‌های تبلیغی و عدم امکان احصاء فعالیت‌های دشمنان عنوان کرد: ما هیچ کمبودی از نظر ابزاری نداریم آنچه که کمبود آن به شدت احساس می‌شود، کمیت تبلیغ است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) یکی از مهمترین مسائل در تبلیغ را توجه به نیازمندی‌های زمان و نحوه برخورد با مردم دانست و افزود: در حال حاضر کتاب‌ها به 50 زبان زنده دنیا ترجمه و به دیگر کشورها ارسال می‌شود و حتی برخی کشورها از ما درخواست اعزام روحانی دارند اما ما این میزان روحانی را نداریم.

وی اذعان کرد: برخی به دلیل عدم تسلط به زبان خارجه، برخی به دلیل عدم آشنایی کافی با محیط و برخی به دلیل عدم سازگاری با محیط نتوانستند ماندگار شوند و به کشور بازگشتند.

اختری با اشاره به زندگی 5 میلیارد غیر مسلمان در جهان عنوان کرد: امیدواریم این فعالیت‌های گروهی بتواند در بخش تبلیغ خارجی نیز مثمر ثمر واقع شود.

وی خواستار هم‌افزایی برای پاسخگویی به نیازهای روز و تاثیرگذاری در مناطق دوردست شد و افزود: باید بیندیشیم که چگونه با مخاطبین گوناگون گفت‌وگو کرده و برای ارتباط با دیگر کشورها و نیز مناطق محروم برنامه ریزی کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) همچنین خواستار طبقه‌بندی مخاطبان شد و گفت: باید بر اساس نوع مخاطبان به آنها محتوای غنی از معارف اهل بیت(ع) ارائه کنیم و تبلیغ گروهی در این میان تاثیر بیشتری دارد.

اختری با اشاره به دستاوردهای مجمع جهانی اهل بیت و دفتر تبلیغات اسلامی در مسئله مقابله با فعالیت‌های وهابیت خاطرنشان کرد: مبلغین در مسائل اعتقادی و کلامی و در مناظره با آنها و پاسخگویی به اتهامات وارده از سوی این فرقه ضاله از این دستاوردها استفاده کنند تا در برابر سیل هجوم ضد شیعی بتوانیم ایستادگی کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: اسلام مظلوم است اما مکتب اهل بیت(ع) از همه مظلوم‌تر است.

انتهای پیام/78001/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول