اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت یک استاد دانشگاه ایالت تگزاس آمریکا از حال و هوای ایران

دیوید کوک: تبلیغات منفی غرب علیه ایران د‌‌روغی بیش نیست/کل ایران را بازدید می‌کنم

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه ایالت تگزاس آمریکا گفت:‌ تبلیغات منفی علیه ایران از سوی غرب بسیار زیاد است و وقتی وارد ایران شدم، پی بردم که این تبلیغات دروغی بیش نیست که برای مخدوش ‌کردن چهره اسلام و مسلمانان انجام می‌گیرد.

دیوید کوک: تبلیغات منفی غرب علیه ایران د‌‌روغی بیش نیست/کل ایران را بازدید می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس‌رضوی، پروفسور دیوید کوک که تاکنون سه مرتبه توفیق تشرف به حرم مطهر حضرت رضا(ع) را داشته است، در حاشیه بازدید از مؤسسات فرهنگی و مرکز نمایشگاه‌های و همایش‌ها آستان قدس رضوی‌ اظهار داشت: قرار گرفتن بعد معنوی در کنار حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، درمانی و اجتماعی تحسین برانگیز است و معنویت و عظمت بناها و صحن‌ها به هر انسانی آرامش می‌دهد.

دیوید کوک، ظرافت به کار رفته در معماری حرم را بسیار جذاب دانست و افزود: فضای این مکان متبرک است و ظرافت‌های به کار رفته در کاشی‌کاری، آیینه‌کاری و معرق‌کاری آن، هنر دست استادکاران ماهر را نشان می‌دهد و عدم استفاده از ماشین‌آلات و اتکا به هنرمندان خوش ذوق، قداست این مکان را محفوظ داشته که این جنبه از معماری، در مکان‌های دیگر کمتر قابل رویت است.

این محقق آمریکایی گفت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران با سیاست‌‌های استعماری غرب همسو نیست، لذا تبلیغات منفی علیه ایران بسیار زیاد است و وقتی وارد ایران شدم، پی بردم که اینها فقط تبلیغاتی است که برای مخدوش‌کردن چهره اسلام و مسلمانان انجام می‌گیرد.

وی به اهداف سفر خود به ایران اشاره کرد و گفت: به عنوان یک اسلام‌شناس علاقه زیادی به ایران داشتم و به خاطر این علاقه در فرصتی که پیش آمد به ایران سفر و از شهرهای مختلف آن بازدید کردم.

انتهای پیام/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول