اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی مطرح کرد

‌پیش‌بینی ردیف مستقل در لایحه بودجه ‌برای بازسازی بافت پیرامون حرم رضوی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: در لایحه بودجه 92 نیازمند ردیف مستقل برای طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی هستیم چرا که یکی از مشکلات عمده این طرح، منابع مالی است.

‌پیش‌بینی ردیف مستقل در لایحه بودجه ‌برای بازسازی بافت پیرامون حرم رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر عصر امروز در جلسه ستاد راهبردی طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در محل دفتر استاندار خراسان‌رضوی اظهار کرد: باید تصمیم‌گیری‌ها برای سرعت و پیشرفت طرح نوسازی و بهسازی پیرامون حرم به طور جدی دنبال شود.

وی افزود:‌ یکی از مهم‌ترین مشکلات در باب این طرح 360 متری که به عنوان پاشنه آشیل طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم قابل طرح بوده، مسائل و منابع مالی است.

فروزان‌مهر با بیان اینکه نیازمند نگاه جدی‌تر در حوزه اجرایی هستیم، خاطرنشان کرد: نیازمند مکانیسم قوی‌تر اجرائی در مسیر توسعه طرح هستیم؛ در ستاد راهبردی بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم خلا برخی بخش‌های موثر چون میراث فرهنگی، اداره راه و شهرسازی و اداره اوقاف احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: ذیل این مسائل نیازمند تشکیل کمیته فرهنگی و به نوعی کارگروه فرهنگی برای کارهای عملیاتی طرح بهسازی و نوسازی بافت اطراف حرم هستیم؛ اگر در این بخش هسته عملیاتی شکل گیرد می‌توان شاهد ارتقاء و پیشرفت کیفی این طرح بود.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به تعدد مراجع تصمیم‌گیری در حوزه طرح بهسازی و نوسازی بافت اطراف حرم مطهر، یادآور شد: در عین وجود تعدد مراجع تصمیم‌گیری باید وحدت فرماندهی لحاظ و در رأس امور قرار گیرد و به نوعی در عین تعدد مراجع تصمیم‌گیری با وحدت فرماندهی هم‌افزایی را سبب شویم.

وی با تاکید بر اینکه باید در طرح بهسازی و نوسازی اطراف حرم معماری ایرانی و اسلامی مدنظر قرار گیرد، گفت: جلب رضایت مردمی در طرح بهسازی و نوسازی از موارد مهم و ضروری در این طرح به‌شمار می‌رود.

فروزان‌مهر ادامه داد: در واقع به صراحت می‌توان گفت، که چهارچوب کار مشخص بوده و فقط باید با دقت و مدیریت صحیح پیگیری و به روند بهسازی و نوسازی سرعت بخشیم.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: تاکیدات لازم به سیستم بانکی برای تعامل و ارائه تسهیلات انجام شده و امیدوارم تا پایان سال 97 شاهد اتمام طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی باشیم.

وی تاکید کرد: در لایحه بودجه 92 نیازمند ردیف مستقل برای طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی هستیم؛ تامین منابع مالی، ردیف اعتباری و سود اوراق مشارکت در زمره مشکلات و به تبع آن نیازهای این طرح تلقی می‌شود.

فروزان‌مهر یادآور شد: مکاتبات و پیگیر‌ی‌ها در این ارتباط صورت گرفته و استانداری نسبت به توسعه، سرعت بخشی و حل معضلات مالی طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی اهتمام ویژه دارد.

انتهای پیام/70023/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول