اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای شهر مشهد مصوب شد

افتتاح حساب برای بازسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی

خبرگزاری فارس: در شورای شهر مشهد ظهر امروز افتتاح حساب برای دریافت تسهیلات بانکی در مسیر بازسازی بافت پیرامون حرم تصویب شد.

افتتاح حساب برای بازسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نظریه شهرداری مشهد در ارتباط با افتتاح حساب برای دریافت تسهیلات بانکی برای بازسازی بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا(ع)  ظهر امروز در یکصد و شصت و دومین جلسه سومین دوره شورای اسلامی شهر مشهد بررسی شد.

ابراهیم رئیسیون، معاون اقتصادی و سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها در شهرداری مشهد اظهار کرد: هیئت وزیران در ارتباط با سازماندهی و بازسازی بافت پیرامون حرم مقرر کردند که بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل به منظور آزادسازی اراضی، تکمیل شبکه معابر، فضاهای عمومی و زیرساخت‌ها و تاسیسات زیربنایی نسبت به اختصاص 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در قالب دوره مشارکت سه ساله اقدام کند.

وی افزود: برای اجرایی کردن این مصوبه جلسه‌ای با حضور معاون رئیس جمهور، رئیس سازمان محیط زیست، وزیر دادگستری، رئیس کل بانک مرکزی، نمایندگان بانک‌ها،معاون وزیر راه و شهرسازی و شهرداری مشهد تشکیل شد و در این جلسه مقرر شد تا تسهیلات بین بانک‌ها توزیع شود و از بین هفت بانک مورد نظر بانک سرمایه به عنوان بانک عامل انتخاب شد.

معاون اقتصادی و سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها در شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: در راستای اجرای این مصوبه دفتری در منطقه ثامن مشهد ایجاد شد تا به جای ارسال تک تک طرح‌ها، بانک عامل به نمایندگی از سایر بانک‌ها فعالیت‌های اجرایی را انجام دهد.

در ادامه سید محمد پژمان، شهردار مشهد اظهار کرد: همواره دولت‌ها مصوباتی را برای بازسازی بافت اطراف حرم صادر کرده‌اند و در حال حاضر که سیستم بانکی پرداخت 10 هزار میلیارد ریال را در قابل تسهیلات تقبل کرده که هنوز عملیاتی نشده با افتتاح حساب می‌توانیم این مبلغ را دریافت کنیم بنابراین پیشنهاد می‌کنم تا حسابی به نام ثامن برای به تاخیر نیفتادن اجرای مصوبه افتتاح شود.

در پایان با رأی اعضای شورای شهر مشهد نسبت به افتتاح حساب درآمدی در بانک‌های عامل در شهرداری منطقه ثامن مشهد تصویب شد و شهرداری می‌تواند برای بازسازی به صورت تدریجی از این حساب برداشت کند و نظارت و کنترل بر عهده معاونت اقتصادی شهرداری مشهد است.

انتهای پیام/70022/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول