اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد خبر داد

واریز 20 میلیارد تومان برای ‌بازسازی بافت پبرامون حرم مطهر رضوی

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد گفت: 20 میلیارد تومان اعتبار از محل کمک‌های دولت به اجرای طرح نوسازی و بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی واریز شده است.

واریز 20 میلیارد تومان برای ‌بازسازی بافت پبرامون حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد پژمان ظهر امروز در جلسه ستاد راهبردی طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در محل دفتر استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: عملیات نوسازی و بازسازی  بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در 366 هکتار که 42 هکتار آن در حریم رضوی و 322 هکتار آن در فضای پیرامونی بوده، در حال اجرا‌ست.

وی افزود: این طرح برای اتمام خود نیازمند 80 هزار میلیارد ریال اعتبار بوده که یکی از مهم‌ترین مشکلات تامین منابع مالی به‌شمار می‌رود.

پژمان با بیان اینکه 20 میلیارد تومان از محل کمک‌های دولت برای اجرای این طرح واریز شده، خاطرنشان کرد: این طرح برای توسعه و تسریع در پیشرفت فیزیکی خود نیازمند تلاش و همیاری بیشتر دولت است.

در ادامه این جلسه سید احمد علوی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: مشهد به منزله نمایشگاهی در سطح کشور و حتی بین‌الملل است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه به طور میانگین هر ایرانی هر سه سال به مشهد سفر می‌کند، برجستگی‌های نظام مدیریت اسلامی به عنوان نمایشگاه، هم برای زائران داخلی و هم زائران خارجی باید مشخص و بارز باشد.

علوی با اشاره به اینکه طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده حرم مطهر رضوی نیازمند امکانات مالی و فنی است، گفت: حمایت‌های مالی و فنی در باب توسعه این طرح بسیار کم بوده و بیشتر به شکل اظهارنظر در محافل مختلف است.

وی افزود: هر طرح نسبت به جایگاه خود باید دارای اهمیت بوده و طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی از حیث زیارتی و بین‌المللی بودن آن، نیازمند حمایت بیشتر و نگاه جدی‌تر است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه اجرای طرح اولیه نوسازی و بهسازی حرم مطهر در 70 هکتار از اراضی پیرامون حریم مطهر رضوی پیش‌بینی و طراحی شده بود، یادآور شد: پس از شروع طرح و مطالعات دقیق‌تر و تکمیلی این فضا به 366 هکتار رسید.

علوی اذعان کرد: طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم امام رضا(ع) نیازمند اعتبارات بیشتر بوده تا در روندی افزایشی و سرعتی با کیفیت لازمه تا سال 97 به اتمام رسد.

انتهای پیام/70023/ش‌30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول