اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن ریزمغذی‌های کشور:

لبنیات بهترین منبع برای شناسایی میکروب‌‌های مفید است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن پروبیوتیک و ریزمغذی‌های کشور گفت: تنوع محصولات تخمیری لبنی را در کشور شاهد هستیم که می‌توانند بهترین منبع برای شناسایی باکتری پروبیوتیک باشند.

لبنیات بهترین منبع برای شناسایی میکروب‌‌های مفید است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مریم تاج‌آبادی‌ابراهیمی پنج‌شنبه‌شب در همایش یک روزه کاربرد پروبیوتیک و ریزمغذی‌ها در سالن اجتماعات مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص)، اظهار داشت: امیدواریم دستاورد این همایش، به فرهنگ‌سازی استفاده از محصولات پروبیوتیک، منجر شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که صنایع وارد این مقوله نشوند، محصولات پروبیوتیک در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه مرور زمان باعث از بین رفتن فلورهای طبیعی بدن می‌شود، خاطرنشان کرد: این عوامل باعث ضربه‌خوردن سد دفاعی بدن می‌شود.

تاج‌آبادی‌ابراهیمی تصریح کرد: مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در زمینه آسیب دیدن سد دفاعی بدن مؤثر هستند و این آنتی‌بیوتیک‌ها علاوه بر از بین بردن میکروب‌های بیماری‌زا، به زخمی که در بدن وجود دارد، هم آسیب می‌زنند.

این مسئول با بیان اینکه پروبیوتیک‌ها، میکرو ارگانیسم‌های زنده‌ای هستند که اگر به میزان کافی مصرف شوند در ارتقای سلامتی مؤثر هستند، افزود: سازمان بهداشت جهانی به این نقطه رسیده که اگر مشکل مقاومت‌های آنتی‌بیوتیکی را حل نکند، در آینده مرگ بر اثر عفونت‌های میکروبی اتفاق می‌افتد و آنتی‌بیوتیک‌ها هم دیگر کارساز نیستند.

تاج‌آبادی‌ابراهیمی با اشاره به اینکه پروبیوتیک‌ها در حفظ و محکم‌تر کردن سد دفاعی بدن، وارد عمل می‌شوند، اضافه کرد: در سال‌های اخیر، افزایش محصولات پروبیوتیک‌دار را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه این رغبت باید در میان مردم ایجاد شود که به سمت استفاده از این محصولات بروند، یادآور شد: اثرات پروبیوتیک‌ها، لحظه‌ای نیست، بلکه در درازمدت، آثار خود را در جامعه نمایان می‌کنند.

رئیس انجمن پروبیوتیک و ریزمغذی‌های کشور، ابراز داشت: تنوع محصولات تخمیری لبنی را در کشور شاهد هستیم که فلور بسیار پیچیده‌ای از میکروب‌های متنوع دارند و می‌توانند بهترین منبع برای شناسایی باکتری پروبیوتیک باشند که البته بومی کشور هستند.

وی در پایان بیان داشت: باکتری‌هایی که از محصولات لبنی کشور جداسازی می‌شوند، برای مردم ما سازگارتر از نوع خارجی آن است.

انتهای پیام/86007/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول