اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین خبر داد

تشکیل کارگروه قزوین + 20 / قزوین در مسیر توسعه پایدار

خبرگزاری فارس: شهردار قزوین گفت: مدیریت شهری قزوین با تشکیل کارگروه قزوین+20 توانسته است یک برنامه تحول‌گرا برای شهر قزوین با 20 پروژه تنظیم کند.

تشکیل کارگروه قزوین + 20 / قزوین در مسیر توسعه پایدار

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود نصرتی در نهمین همایش ملی شهر و سیمای شهری و چهارمین همایش توسعه شهری در برج میلاد تهران با بیان اینکه شهرداری قزوین با شعار متحد شهری و شناخت ظرفیت‌های موجود به سمت توسعه پایدار حرکت می‌کند، اظهار داشت: دبیرخانه دائمی برگزاری همایش ملی شهر و سیمای شهری به مدت چهار سال طبق توافق وزارت کشور و راه و شهرسازی به عهده شهرداری سپرده شده است.

وی با بیان اینکه شهر قزوین با بیش از یک هزار و 700 اثر تاریخی، منطقه نمونه گردشگری است، ابراز داشت: این شهر از وضعیت اقتصادی، بازرگانی، صنعتی ویژه‌ای برخوردار است که می‌تواند گردشگری به نحو چشم‌گیری در این شهر توسعه یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه قزوین شهر چهار انبیاء و چهارمین شهر اهل بیت و پایتخت خوشنویسی ایران است، متذکر شد: این شهر با یک هزار و 700 سال مدنیت و شش هزار سال قدمت سهم بزرگ و تأثیرگذاری در معماری و شهرسازی ایران داشته است.

نصرتی با تأکید بر اینکه باید نقاط مثبت شهر قزوین بررسی شود تا بتوان به سمت توسعه پایدار شهری حرکت کرد، اذعان داشت: این شهر دارای آثار تاریخی بسیاری است که باید ظرفیت‌های مختلف آن به درستی به آیندگان تحویل داده شود.

وی با اشاره به اینکه گذشتگان با ایجاد تک بناها با معماری ویژه فضاهای مناسبی با تفکر توسعه پایدار داشتند، اظهار داشت: شهر قزوین محل برقراری روابط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است و باید برای توسعه این شهر این سه مؤلفه را توسعه داد.

شهردار قزوین با بیان اینکه برای توسعه شهر قزوین شعاری با عنوان مدیریت متحد شهری تعریف شده است، عنوان کرد: این شعار مورد استقبال مدیران کشوری قرار گرفته است و در چند سال اخیر با این تفکر یک فضای امن و مناسب برای تحول شهر قزوین ایجاد شده است.

نصرتی با اشاره به اینکه باغستان سنتی شهر قزوین در کشور بی‌نظیر است، افزود: گذشتگان ما از نگاه توسعه پایدار درست باغستان‌های سنتی را ایجاد کردند که این باغستان‌ها دو بار در سال با استفاده از سیلاب‌ها آبیاری می‌شد تا سیل وارد شهر قزوین نشود اما گذشتگان نه چندان دور بخشی از این باغستان‌‌ها را تخریب کردند و قزوین همچنان مشکلات مهار سیل دارد و فضای امنی وجود ندارد.

شهردار قزوین با بیان اینکه کلمه توسعه پایدار همه روزه در دانشگاه‌ها مورد بحث گذاشته می‌شود اما باور کنید این موضوع به شکل نمادین و شعاری است، تصریح کرد: امیدواریم در این همایش با وجود کارشناسان و متخصصان بتوانیم کاری کنیم تا فرصت‌های شهر قزوین را از بین نبریم.

وی با اشاره به اینکه توسعه پایدار باید از پایه آغاز شود چرا که دیگر فرصت‌ها تکرار نمی‌شوند، ابراز داشت: شهرداری و مدیریت شهری قزوین طبق برنامه چشم‌انداز اهداف و مأموریت‌ها را به تحقق خواهد رساند.

نصرتی ادامه داد: تمام تلاش‌ها برای تحقق چشم‌انداز شهر قزوین است و خارج از این مسیر حرکت نمی‌کنیم.

این مقام مسئول افزود: مدیریت شهری قزوین با تشکیل کارگروه قزوین+20 توانسته است یک برنامه تحول‌گرا برای شهر قزوین با 20 پروژه تنظیم کند و در این کارگروه قزوین+20 با یک خرد جمعی حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه فرصت‌های که در اختیار ما است فرصت‌های کالبدی و فیزیکی شهر نیست بلکه وجود شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی است که می‌تواند در توسعه پایدار شهر قزوین مؤثر باشد، اذعان داشت: با وجود شخصیت‌های اجتماعی و فرهنگی و علما مسیر حرکت در این شهر مشخص است و این شخصیت‌ها پشتوانه شهر قزوین هستند.

پایان پیام/77009/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول