اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان – 12

فاضلیان: 172 هزار فقره پرونده قضایی گلستان مختومه شد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 172 هزار و 977 فقره پرونده در محاکم حقوقی، کیفری و تجدیدنظر استان مختومه شد.

فاضلیان: 172 هزار فقره پرونده قضایی گلستان مختومه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احمد فاضلیان بعدازظهر امروز در دیدار قضات و کارکنان دادگستری کل استان گلستان با رئیس قوه قضائیه در سالن کوثر سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: در این مدت 179 هزار و 350 فقره پرونده وارد محاکم کیفری، حقوقی و تجدیدنظر گلستان شد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال 56 هزار و 417 فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان گلستان وارد شد که با احتساب پرونده‎های باقیمانده از سال گذشته، 57 هزار 879 فقره پرونده مختومه شدند.

دادگستری گلستان از فناوری‎های نوین بهره می‎برد 

رئیس کل دادگستری استان گلستان خاطرنشان کرد: دادگستری کل استان با در نظر گرفتن نگاه نو مدیریت در قوه قضائیه نسبت به روزآمد کردن فناوری‎های نوین در این دستگاه اقدام کرد.

فاضلیان با بیان اینکه شعب قضایی استان گلستان به امکانات سخت‎افزاری و نرم‎افزاری مجهز هستند، تصریح کرد: اتاق سرور مرکزی دادگستری کل استان نیز به آخرین استانداردهای روز مجهز است.

وی با اشاره به فعالیت‎های عمرانی دادگستری کل استان گلستان عنوان کرد: مساحت فضاهای کل اداری و قضایی در سال 1385، 10 هزار مترمربع بود.

مساحت ساختمان‎های اداری و قضایی 50 درصد افزایش یافت

رئیس کل دادگستری استان گلستان اضافه کرد: مساحت فضاهای اداری و قضایی در سال 1391 به 35 هزار مترمربع افزایش یافت.

فاضلیان با بیان اینکه افزایش فضاهای ساختمانی و اداری دادگستری کل استان گلستان 50 درصد افزایش یافته است، بیان داشت: احداث سالن ورزشی و ساختمان کتابخانه با 10 هزار عنوان جلد کتاب بخشی از فعالیت‎های عمرانی و فرهنگی این نهاد قضایی هستند.

58 درصد پست‎های اداری دادگستری گلستان بدون تصدی هستند

وی با اشاره به تشکیل کمیته حمایت از سرمایه‎گذاری استان اظهار داشت: 58 درصد پست‎های اداری دادگستری گلستان، بدون تصدی هستند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: گلستان 18 حوزه قضایی دارد که از این تعداد 14 حوزه، تشکیلات قضایی دارند.

فاضلیان با بیان اینکه چهار حوزه قضایی نیز به صورت دادگاه عمومی بخش اداره می‎شوند، متذکر شد: دادگستری کل استان گلستان 328 پست قضایی دارد که 205 پست آن فعال است.

به گفته وی، از مجموع یک‌هزار و 640 پست مصوب اداری 58 درصد آن بدون تصدی هستند.

لازم به ذکر است، آیت‎الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه صبح امروز برای انجام سفر دو روزه به استان گلستان سفر کرده است.

آیت‎الله آملی لاریجانی صبح امروز در نخستین روز سفر به گلستان در گلزار شهدای گرگان حضور یافته و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه سپس به دیدار خانواده‎های شهدا، جانبازان و ایثارگران استان رفته و بعدازظهر امروز نیز با قضات استان دیدار می‎کند.

رئیس قوه قضائیه به منظور دیدار با مدیران استانی در جلسه شورای اداری استان نیز حضور می‎یابد.

سفر آیت‎الله آملی لاریجانی به استان گلستان دو روزه و با هدف بررسی مشکلات قضایی مردم و دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان است.

در این سفر بخشی از مشکلات قضایی مردم استان گلستان رفع می‌شود.

سفر رئیس قوه قضاییه به استان گلستان برای نخستین بار در طول 34 سال گذشته صورت گرفته است.

همزمان با این سفر، امشب، هنگام نماز مغرب و عشا، پنج نفر از مسئولان عالی قضایی به نمایندگی از رئیس قوه قضائیه در مساجد گلشن، جامع، امام رضا (ع)، آذربایجانی‎ها و جوادالائمه (ع) گرگان حضور یافته و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا می‎شوند.   

یک هیئت 12 نفر در دو روز سفر رئیس قوه قضائیه به این استان به نمایندگی از آیت‎الله لاریجانی با مردم دیدار می‌کنند.

علاوه بر این، یک هیئت هفت نفره متشکل از مسئولان عالی قضایی نیز به نمایندگی از آیت‎الله لاریجانی فردا با مردم شهرهای آزادشهر، آق‎قلا، بندرترکمن، کردکوی، کلاله، گنبدکاووس و علی‎آبادکتول دیدار می‎کنند.

انتهای پیام/2307/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول